Wie zou mij een lokale aerolinea, eventueel prive, kunnen aanbevelen voor de route Lima-Cuzco ?
Alvast Bedankt
Wie zou mij een lokale aerolinea, eventueel prive, kunnen aanbevelen voor de route Lima-Cuzco ?
Alvast Bedankt
Er zijn er genoeg.
www.starperu.com dit is denk ik qua prijs de meest aantrekkelijke. Hebben 3 vluchten per dag tussen Cusco en Lima, in wat kleinere vliegtuigen. Valt er een vlucht uit dan kan het lastig zijn om met de volgende vlucht mee te gaan.
www.lan.com voor buitenlanders hebben ze duurdere tarieven) echter kom je naar Peru met Lan vanuit het buitenland dan kun de binnenlandse vlucht goedkoper aanschaffen. Lan is wel een zeer veilige en betrouwbare maatschappij met 20 vluten per dag tussen Cusco en Lima. Valt er dus een vlucht uit, dan ga je gewoon met het volgende vliegtuig mee
www.avianca.com voor buitenlanders hebben ze duurdere tarieven. 2 vluchten per dag
www.peruvian.pe ik zelf heb erg grote twijfels bij deze maatschappij. De veiligheid en de leeftijd van de vliegtuigen staan mij erg tegen. De maatschappij heeft 2 jaar geleden zelfs gedurende 3 maanden een vliegverbod gekregen vanwege verschillende veiligheids incidenten
www.lcperu.com een kleine charter maatschappij
www.atsaperu.com een kleine charter maatschappij die met voornamelijk kleine vliegtuigen vliegt
Andree;
Heel hartelijk bedankt voor je informatie.
Is dit traject ook met een auto te doen ?
De afstand is +/- 1000km
de eerste 450km is over de panamerican highway langs de kust. Vrij recht en gemakkelijk te berijden.
daarna krijg je de weg de bergen in. Een schitterende route met uitzichten en je rijdt over een verharde weg. Prima te doen maar wel overdag. Snachts heb je veel bussen en die willen nog wel eens een blinde bocht afsnijden
veel mensen zeggen dat Peru een levensgevaarlijk land is om te rijden. Nou, ik woon er alweer 12 jaar en ik vind het allemaal behoorlijk overdreven. In de steden is het een ramp qua verkeer. Niet qua veiligheid maar omdat alles vaststaat. En op de doorgaande wegen is vrijwel geen verkeer. Alleen vrachtwagens en bussen.
de rit van lima naar cusco duurt ongeveer 18/20 uur met je eigen auto. Je zou kunnen overnachten in Puquio halverwege en daarna doorijden naar Cusco.
Andree wederom dank voor je antwoord.
Over “Indianen-verhalen van buitenaf” over onveiligheid zijn we hier in Mexico wel wat gewend… . Wat mij wel ongenaam verrast is de reistijd van 18 tot 20 uur om 1000 km te overbruggen. Die kilometers raffel je hier in Mexico in 10 uur af. We hebben helaas maar twee of drie dagen de tijd om Cuzco en omgeving te bezoeken. Dus dat wordt
waarschijnlijk vliegen.
Andreee,
Zojuist de vliegtickets gekocht, uiteindelijk bij LanChile want die heeft de meeste vertrektijden. Nu heb ik nog een hele andere vraag: ons enige doel is een dagje Machu Picchu bezoeken. Trein en entree kan ik hopelijk toch gewoon volgende week in Cusco regelen als ik aankom daarzo ? Of moet dat echt allemaal van te voren gereserveerd worden.
Bedankt alvast.
Dat kan, maar je moet dan wel erop rekenen dat het wellicht niet gelijk de volgende dag kan. En het beklimmen van Huayna Picchu zal wellicht niet mogelijk zijn (volgeboekt). Op http://www.machupicchu.gob.pe kan je zien in hoeverre de diverse opties van bezoeken van Machu Picchu (vol)geboekt zijn.
http://www.hostellima.nl/
Hendrikherman;
Bedankt voor je advies ! Ik heb even gekeken op de site maar zoals het er nu naar uitziet zit alles bomvol voor de komende weken. We zullen dus daar ter plaatse iets moeten regelen met een lokaal persoon.