Ik ga deze zomer naar Peru. Ik heb inmiddels mijn vlucht geboekt, maar wil alleen nog een vlucht van Lima naar Cusco boeken. Ik heb inmiddels al een aantal vluchten gevonden (via Apunake.com), maar moet daar met Visa betalen, terwijl ik een mastercard heb. Heeft iemand ervaring met het boeken van de vlucht Lima Cusco vanuit Nederland en zo ja, hoe is dit gelukt?
Hoi Yvonne,
Je hebt de keus tussen LAN, Aerocondor, Taca en Star Peru. Bij alle vier kun je rechtstreeks boeken, ook met Mastercard. Je vindt links naar deze vier op Website gesloten .
Bij LAN heb je de meeste keus met vertrektijden en zo. Ik heb deze vluchten nooit vanuit Nederland gekocht (maar in Peru), dus ik weet niet of dat problemen oplevert.
Succes, en laat ons even weten wat het geworden is!
PS Nog even een aanvulling d.d. 20-5-08: Als je bij LAN boekt op hun Peruaanse website ( http://plane.lan.com/index-es-pe.html ) kun je voor juli 2008 een niet flexibel (niet wijzigbaar) ticket kopen voor zo’n $ 188, iets meer dan € 120. Zou het niet lukken om daar vanuit Nederland te boeken, dan lukt dat zeker wel op de Duitse website van LAN ( http://www.lan.com/index-de-de.html ), maar daar ben je dan € 203 kwijt, omdat ze daar de goedkope - niet wijzigbare - tickets niet aanbieden.
Nog een tipje over online boeken via LAN: Als je de Peruaanse site binnengaat zijn de vluchten het goedkoopst! Toch een dingetje wat voor Peruanen goedkoper is dan voor buitenlanders, een uitzondering!
Het allergoedkoopst is met een lokaal reisbureautje in Cusco of Lima contact op te nemen en ze te vragen je de beste prijs te zoeken voor een bepaalde dag. Ik heb deze zomer een paar vluchten moeten boeken en in Lima heeft Fertur me daar heel goed mee geholpen, een klein reisbureautje dat in Lima en Cusco gevestigd is (http://www.fertur-travel.com/) , maar zo zijn er velen, wie weet hebben andere mensen ook nog aanraders.
Heel erg bedankt voor jullie reacties!
IK heb nu het geluk dat ik een ‘Nederlandse’ Peruaan via via als kennis heb en hij wil voor mij de vlucht wel boeken in Peru. Dat is denk ik uit eindelijk de beste en makkelijkste optie voor mij, maar heel erg bedankt voor het meedenken!!
Nog even een tip voor de mensen die nog een vlucht gaan boeken: boek NIET met StarPeru. Die zijn inmiddels “out of business”… al de nodige mensen ontmoet die dit wel al geboekt hadden en moesten omboeken…
Hoe kom je aan de informatie van Starperu? Want ik heb daar ook een ticket geboekt maar kan nergens iets vinden over het feit dat ze out off business zouden zijn. Kan alleen vinden dat ze een onderscheiding hebben gekregen voor beste maatschapij 2007. Zou je hier wat meer informatie over kunnen geven?
ik zit nu in Peru bij een taalschool en al 2 studenten die via StarPeru vlogen hebben dit moeten omboeken. De eigenaar van de taalschool heeft het me verteld (die heeft weer gebeld etc). Het beste is om zelf contact op te nemen met Star Peru om te kijken hoe en wat.
Er is op dit moment wat onduidelijkheid over binnenlandse vluchten in Peru. Ik zal daar een aparte post over maken.
Volgens de persberichten in Peru wordt de route Lima - Cusco daar voorlopig nog niet door getroffen.
Aerocondor heeft een aantal vluchten opgeschort (maar niet die naar Cusco).
Star Peru lijkt feitelijk niet te vliegen op een aantal routes, maar wil op dit moment (4 juni 2008) geen commentaar geven aan de lokale pers.
Ik zal proberen om hier iets te posten als er nieuws is; in ieder geval vind je de laatste berichten op www.reisinfoperu.nl (op de pagina “Reizen in Peru”.
Groeten uit Lima.
Dat kan kloppen Munimuni, voorlopig blijft iedereen, inclusief Star Peru, vliegen op Cusco.
Waar het om gaat zijn de minder rendabele routes zoals Tumba, Piura, Arequipa en Tacna.
De onduidelijkheid zit hierin dat Aerocondor en LC Busre duidelijk hebben laten weten welke vluchten al dan niet worden opgeschort, terwijl Star Peru op dit moment ieder commentaar weigert. Vanachtend was hier in de krant te lezen dat lokale verslaggevers hebben geconstateerd dat de vluchten van Star Peru vanuit Chiclayo en Arequipa niet langer worden uitgevoerd.