Ticket ter plaatse???

Hoi!

a.s. zondag stap ik op het vliegtuig naar Lima…
Vanwege een eerder plan om met de bus van Lima naar Cusco te gaan,
heb ik nu een ticket naar Lima en bij de terugreis een ticket van Cusco-Lima-Brussel.
Nu is het plan ‘gewijzigd’… In plaats van de bus met het vliegtuig naar Cusco.
Hiervoor heb ik dus een enkeltje nodig. Ik wil graag 1 of 2 dagen in Lima verblijven, voordat ik naar Cusco ga…
Is het aan te raden om die vlucht in Nederland al vast te leggen, of kan ik in Lima makkelijk aan een redelijk goedkoop ticket komen voor de volgende dag (of die dag daarop?)

Wat raden jullie mij aan?

Groetjes!

Star Peru en Peruvian Airlines zijn de goedkopere maatschappijen (LAN en TACA zijn erg duur voor buitenlanders). Je kunt bij aankomst op de luchthaven van Lima al in het luchthavengebouw kijken of de verkoopvertegenwoordigers van deze maatschappijen aanwezig zijn. Ze zitten bij “National Arrivals” terwijl je bij “International Arrivals” aankomt. Dat betekent even naar de andere kant van het luchthavengebouw lopen (dat niet groot is, je loopt het in 5 minuten). Mocht het niet lukken daar een vliegbiljet te kopen, dan kan dat altijd nog bij hun kantoren of bij reisbureaus in de stad). Ik zou het zelf niet in Nederland al vastleggen.
http://www.hostellima.nl/

Wat HendrikHerman aangeeft is juist. Maar als je het jezelf gemakkelijk wil maken, zou ik gewoon vanuit Nederland boeken. Verschil is misschien een paar tientjes. Persoonlijk vlieg ik liever met LAN of TACA, dan met Star Peru of Peruvian Airlines.