Binnenlandse vlucht boeken @ lan.com

Hi,

In januari zijn we een aantal weken in Chili en nu wilde ik een retour ticket kopen bij LAN Airlines voor een binnenlandse vlucht, van Santiago de Chile (SCL) naar Coyhaique (BBA).
Als ik lan.com instel op Europa (Rest of Europe), dan kost dit ticket € 318. Als ik de lan.com instelling laat staan op Chile en precies dezelfde vluchten selecteer, kom ik op $ 105,764 (omgerekend € 143).
Het verschil zal een toeristentax zijn die locals niet hoeven te betalen. Bij het boeken kan ik echter wel gewoon een NL paspoort ingeven en een NL telefoonnummer opgeven bij contact info. De grote vraag is nu: kan je er (bij de gate) problemen mee krijgen als je een ‘lokaal’ ticket boekt?

Groet,
Rubzie

Hallo, ik denk dat het mis gaat met het boeken zodra je je creditcard details moet invoeren als je op het chileense gedeelte van de website zit. Teminste, ik neem aan dat je niet in het bezit bent van een chileense creditcard…

Je kan er zeker problemen mee krijgen! In Argentina is dat ook zo als je wilt boeken, altijd eerlijk je land van herkomst aangeven. Toeristen betalen nu eenmaal veel meer, niet alleen met het kopen van tickets, maar ook ingang van parken etc. Ze kunnen je weigeren bij de gate/inchecken of je moet een geheel nieuw ticket kopen.

Ik ben van plan om een ticket te boeken van Ushuaia naar El Calafate met LAN Airlines op 23 december en van Punta Arenas naar Puerto Montt met Sky Airline op 1 januari 2015. Wanneer ik op travel2be.com kijk kosten deze vluchten respectievelijk € 105,- en € 125,-. Zijn dit wel de juiste tarieven en is het verstandig om dit bij travel2be te boeken en kan ik hiermee problemen krijgen bij het inchecken?

Alvast bedankt.

Die prijzen kloppen. Ushuaia-El Calafate is maar een kort vluchtje en denk ik de goedkoopste vlucht in Argentinie. Sky is een beetje een prijsvechter, dus dat klopt ook wel. En mocht het niet kloppen, dan is het een probleem voor travel2be, want die hebben je dan een verkeerd ticket verkocht terwijl het duidelijk is dat je geen Argentijn/Chileen bent (en de prijzen staan in EUR).

1 like

Wij hebben eind vorig jaar via LAN.com (ingesteld op Chile) een binnenlandse vlucht geboekt en daar geen problemen van ondervonden.

Dan heb je geluk gehad Norturan!