Tarieven voor toeristen/Argentijnen

Hola,

Ik heb een vraagje over het tarief voor toeristen en Argentijnen voor het boeken van binnenlandse vluchten.

Bij een binnenlandse vlucht via LAN.com zag ik namelijk dat een Argentijn ongeveer de helft minder betaalt dan een toerist.

Ik vroeg me af of jullie weten of via de site despegar.com.ar dit onderscheid ook wordt gemaakt?

Bij LAN.com worden mensen die geen inwoner van Argentinie zijn namelijk duidelijk doorverwezen naar de internationale site voor toeristen, onder het mom van als je wel een argentijns ticket neemt mag je niet mee. Op despegar.com staat dit niet, maar ik wil niet voor verrassingen komen te staan als ik in wil checken en zij doodleuk zeggen dat het feest niet doorgaat…

Heeft iemand hier misschien enig idee van?

Vergelijk de prijzen even, is de despegar.com prijs een (flink) stuk lager dan de prijs voor buitenlandse toeristen bij lan.com dan heb je waarschijnlijk een probleem. Bij eDrams.com betaal je geloof ik gewoon de prijs voor buitenlanders.

De prijzen van despegar liggen ongeveer tussen de toeristen en argentijnse prijzen van Lan…
Ik vond net ook een overzicht van documenten die reizigers mee moeten nemen (argentijnen, niet-argentijnen, minderjarigen etc) en daar staat nergens iets vermeld…

Ik denk dat je de juiste prijs betaalt bij despegar, maar kijk nog eens bij LAN Argentina en vink dan de optie ´Find the best price on alternative dates´ eens aan? Wellicht dat daar het verschil in zit. LAN prijzen verschillen nogal eens per dag/vlucht…

Heb nog eens gekeken, de prijzen van despegar komen zo goed als overeen met de Argentijnse van Lan… Ik denk dat ik maar gewoon ga voor de toeristentickets van Lan, wat jij zegt met dat vinkje komen er nog best goedkope vluchten uit en ik wil gewoon geen risico lopen… Vind het wel vreemd dat er bij despegar nergens vermeld staat of het alleen voor argentijnen is of niet…

Maar bedankt voor je hulp iig!

Ok, suerte!

Ik vind agentinie een schiterend land ,de mensen zijn er zeer vriendelijk, hulvaardig enz.
Maar ik erger mij aan het vershil in prijs voor de toeristen.
Bv de watervalen van igazu 20pesos voor argentijnen,30voor brazielie,uruguay en paraguay en voor de rest 60 pesos.18 usdollar om het land uit te mogen.Om niet te spreken van de binnelandse vluchten.In het louvre in parijs moet je toch ook niet meer betalen als buitelander.

Gewoon geen binnenlandse vlucht nemen en met de bus reizen of naar een ander land gaan en daar je geld uitgeven. Voldoende leuke plekken binnen een uur of 3 waar je wel welkom bent als toerist

in argentinie moest ik tanken en had een chileens kenteken en moest voor 1 liter diesel geen 2.24 peso maar 3.50 peso betalen, overigens geld dit alleen voor de provncie santa cruz.
aan de andere kant worden de argentijnen weer door de chilenen genaait doordat ze niet over eigen grondgebied naar vuurland kunnen en daarbij ook nog eens de (chileense) boot moeten nemen (13.900 peso) en dan dik 150km. over een gravelweg moeten waar de chilenen helemaal niks aan verbeteren en dan ook nog 4 grenscontrole.