Op dit moment zit ik voor zo’n 5 maanden in Argentinië. Zoals velen ga ik de nodige reisjes maken en ben ik op dit moment aan het kijken naar tickets.
Ik heb begrepen dat je als europeaan niet gebruik kunt maken van het voordeligere tarief beschikbaar voor onder andere Argentijnen. Maar aangezien ik hier studeer, heb ik een studentenvisum gekregen, ook wel een CERTIFICADO DE RESIDENCIA genoemd.
Is het met dit visum wel mogelijk om voor het Argentijnse tarief te vliegen? Heb dit van verschillende mensen namelijk gehoord, maar niet bevestigd gekregen
Ik denk dat je een heel wat geloofwaardiger antwoord krijgt van een medewerker van Aerolineas Argentinas of Lan Argentina dan van iemand op dit forum >>> Gewoon even een verkooppunt binnenlopen dus. Overigens denk ik dat je met dit visum niet tegen de ´residentes´ tarieven mag vliegen.
Ja, ik zag de vraag gisteravond ook al voorbij komen en dacht hetzelfde (loop binnen bij een kantoor van Aerolineas of LAN). Want ook al woon ik hier en heb ik een Argentijnse ID, en ben ik daarmee inderdaad “residente”, jouw situatie is wel erg specifiek en tijdelijk… dus ik kan je ook niet veel verder helpen, ja, van het kastje naar de muur lol2
Hoi,
mijn ervaring is dat je wel wat korting krijgt, maar niet voor de argentijnse prijs mag vliegen.
ik heb wel eens gehoord dat als je voor online inchecken kiest, en dus niet bij de balie, dat het je dan lukt om als buitenlandse toerist voor de argentijnse prijs te vliegen. maar dat heb ik dus van horen zeggen. want anderzijds heb ik ook gehoord, dat je bij de balie alsnog het volle tarief moet betalen. een andere optie is boeken via een boekingspagina, waar je tijdens het gehele prijs niet gevraagd wordt waar je woont. in dat geval kun je het namelijk niet geweten hebben. verder, indein niet al bekend, als je tijdig boekt en flexibel bent, kun je redelijke prijzen vinden vaak.
groet,
stef
even voor de duidelijkheid:
Als ik online een ticket boek op de site van de vliegmaatschappij (bv LAN), dan staat daar de volledige prijs, voor mij als toerist?
Of is dat:
- De prijs voor inwoners van Argentinië, dus met korting. En moet ik dan bij betalen op het vliegveld omdat ik toerist ben ofzo?
- De prijs voor toeristen, maar dan zoals prijzen van vliegtickets vroeger in Europa (maw dat er nog massas extra kosten bijkomen iedere dat je een stapje verder gaat in het bestel proces)?
Als je online boekt bij een Argentijnse maatschappij moet je altijd vermelden dat je bv uit Europa komt, dat wordt altijd gevraagd.
Buitenlanders betalen meer dan Argentijnen, zo is het nou eenmaal.
Als je dat niet zou aangeven bij je boeking zou het dus kunnen dat je moet bij betalen of een nieuw ticket moet kopen als je bij de balie staat.
Wat ik eigenlijk wou weten is hoe realistisch de prijzen zijn die de vliegmaatschappijen op hun site adverteren VOOR het boeken?
Maw als je gewoon nog een vlucht aan het zoeken bent op hun site.
Maw vooraleer je persoonlijke gegevens moet invullen, zoals land van herkomst.
hoi.
ik wil ook een ticket boeken binnen argentinie. en vraag me af of ik straks meer moet gaan betalen. ik wil boeken bij Lan. iemand ervaring hiermee?
Als je naar www.lan.com of www.aerolineas.com gaat zie je rechtsbovenin staan voor welk “land” je staat geregistreerd. Als daar dus Europa staat is het prima, als er Argentina staat zit je verkeerd. De prijzen die je vervolgens voorgeschoteld krijgt zijn dan ook in euro. Als je een vlucht aanklikt krijg je eerst de prijs zonder taxes, daarna mét taxes. Soms komt er nog een kleine fee bovenop als je bij Aeorlineas betaalt via een ticketaanbieder. De prijzen bij LAN zijn direct met creditcard te betalen.
Overigens kan je zowel LAN als Aerolineas vluchten ook vinden op sites als cheaptickets.nl of vliegtarieven.nl.
Flipsen dank voor je uitgebreide reactie! heb de ticket vanochtend geboekt. Het werkt inderdaad precies zoals je het verteld. Hopelijk gaan ze me op het vliegveld niet nog eens extra geld vragen. Daar gaan we maar even van uit.
Hooguit lokale taxes, dat heb je op sommige vliegvelden maar dat geldt voor iedereen en dat komt niet boven de 50 peso over het algemeen.