Vliegen met Star Peru Cuzco-Lima

Hoi allemaal,

Ik heb het forum al even doorgezocht maar kwam daar hele wisselende berichten tegen over Star Peru van een aantal jaar terug.

Ik wil graag komende zomer een vlucht boeken van Cusco naar Lima, om van Lima weer te vliegen naar Brussel. Nu heb ik gehoord dat vluchten regelmatig vertraagd worden… dus hebben we nu de volgende vluchten op het oog:

9.00 - 10.10 cusco-lima en dan 19.45 weer weg uit Lima (ticket Iberia).

Is dit voldoende reservetijd? Zo’n 9.5 uur? Of moeten we er echt een dag van tevoren zijn?
Heeft iemand ervaringen met het missen van een vlucht in zo’n geval? Doen ze dan echt moeilijk of zetten ze je op de volgende internationale vlucht naar Madrid?

Alle informatie is welkom, heel erg bedankt!

Groetjes, Marije

Inderdaad komen de vluchten van Star Peru nogal eens vertraagd aan. Maar meestal niet meer dan één of twee uur. Althans dat is mijn ervaring. Het is wel verstandig om een van de eerste Star Peru vluchten te nemen. Mocht je vlucht geschrapt worden, dan kan je altijd nog op een van hun volgende vluchten gezet worden.
Als je bij Iberia niet komt opdagen dan zul je je ticket kwijt zijn, lijkt me. Maar ervaren vluchtmissers zullen misschien een wat plezieriger antwoord kunnen geven. In ieder geval zullen ze je niet doodleuk op de volgende vlucht zetten. Die kan heel goed al volgeboekt zijn. Bovendien koste het gepland verzetten van een vliegdatum geld. Dan ligt het voor de hand dat het ongepland verzetten van een vliegdatum ook geld kost.
http://www.hostellima.nl/

Hallo
Er word alleen bij licht gevlogen vanaf Cusco dus ze kunnen maar tot ongeveer 1700-1800 uur opstijgen.
Ze wachten vaak zo lang mogelijk om zo veel mogelijk passagiers in het vliegtuig te krijgen.
Maar jou vlucht moet geen probleem zijn maar probeer het in de gaten te houden, of zorg er voor dat ze jou telefoon nr hebben als het veranderd dan bellen ze je wel.
Mijn vlucht van Cusco naar Lima was eerst om 13.30 uur gepland en ik vertrok om 17.00uur het laatste vliegtuig wat die dag nog vertrok van Cusco.
Het is maar 1 uurtje vliegen dus je hebt nog ruim tijd over.

Mvg Dick