Wat adviseren de kenners? We zullen onze reis in Peru eindigen op 18 juli en op 16 juli eindigt onze vier daagse trail in Cusco. Zouden we onze vlucht Cusco - Lima nu al boeken of kunnen we dat afwachten. Ik twijfel ook nog of we beter 17 of 18 juli terugvliegen naar Lima. Onze terugvlucht huiswaarts is 's avonds laat.
Alvast bedankt Louiseke
Als je terugvlucht terug naar huis 's avonds laat op 18 juli is dan hoef je niet al op de 17e terug te vliegen naar Lima als je dat niet wilt. Het is dan wel verstandig om op de 18e een vroege vlucht te nemen met een maatschappij die meerdere vluchten heeft. Mocht je vlucht om de een of andere reden vervallen, dan kan je altijd nog op een latere vlucht geplaatst worden. Op de route Cusco - Lima zijn LAN en TACA duur omdat ze de goedkopere tarieven niet beschikbaar maken voor buitenlanders. Star Peru en Peruvian Airlines zijn flink goedkoper.
Omdat je in het hoogseizoen reist lijkt het wel zo verstandig om ver van te voren te boeken omdat dan de goedkopere biljetten er nog niet uit zijn. Maar ik begrijp dat als je je ticket vanuit Europa via internet koopt je duurder uit kunt zijn dan wanneer je in Peru koopt. Ik heb daar niet zo’n kijk op. Maar je zou aan Ana en Priscilla kunnen vragen op welke prijzen zij uitkomen.
http://www.hostellima.nl/
Bedankt, de vluchten zijn geboekt! Met starperu, waren ze het goedkoopst, en in het Spaans met een vertaalsite in de buurt, hahaha… Ik zal nog een spoedcursus Spaans doen. Aangezien ik een mondje Frans kan, gaat me dat wel lukken.
Ik zag idd dat de eerder geziene vluchten van 88 dollar al vergeven waren. Op hun site staat dat er geen extra kost wordt gerekend voor buitenlanders. Ik weet natuurlijk niet of dat klopt.
Groet Louiseke
OK, dat ziet er goed uit.
Wij hebben gewacht tot we ter plaatse waren voor een binnenlandse vlucht, en zelf bij het kantoor van de maatschappij geen goedkopere tickets, dus online boeken sneller en even duur.