Beste forum leden
heb een vraag omtrent het vliegen MAS,met MAS kan je als ik me niet vergist 30 kilo aan baggage meenemen,heeft iemand ervaring als je b.v met een maatschappij vliegt die 23 kilo"toelaat,en je met MAS naar Indonesie vliegt dan is er niets aan de hand,maar wat als vv gaat en je dan bv 30 kilo’s hebt,wordt dat gecontrolleert?heeft iemand zoiets bij de hand gehad?
bijvoorbaat mijn dank.
charles
Als je een MAS ticket hebt vlieg je volgens hun voorwaarden, ook als je in een KLM-kist zit.
Voor binnenlandse vluchten die je ter plekke boekt gelden andere voorwaarden.
Ja, wij hebben zoiets aan de hand gehad. We vlogen met Singapore Airlines van Amsterdam naar Singapore om vervolgens met Silk Air door te vliegen naar Midden Java. Silk Air is onderdeel van Singapore Airlines. Op Singapore moesten we alle handbagage weer opnieuw inchecken en de stewardess daar was van mening dat onze handbagage te groot was (was op de vlucht van Amsterdam naar Singapore geen probleem en voldoet bovendien aan de maximaal toegestane afmetingen) en dat we een stuks handbagage in het ruim moesten laten vervoeren. De stewardess en uiteindelijk de piloot hebben altijd het laatste woord in dit soort situaties. Zij mogen dingen weigeren (bijv. als de veiligheid in gevaar is).
Hallo Villa Ditya.
Bedankt voor jou antwoordt.
Maar hebben jullie ook problemen met jullie baggage wat in het ruim zit opnieuw moeten wegen?,want ik vlieg vanuit Curacao naar Amasterdam en stap over naar MAS om naar Indoenesie te vliegen,maar als ik terug vlieg kan ik zoals U weet 30 kilo met MAS meenenen,maar KLM geeft je alleen 23 kilo,en daar gaat het mij om,zoiets meegemaakt?
Bijvoorbaat mijn dank.
charles
Nee, zoiets hebben wij nog nooit meegemaakt. Ik denk dat het hierbij verschil uitmaakt of je bagage wordt doorgelabeld of niet. Als je bagage wordt doorgelabeld zal je bagage, denk ik, niet nog een keer worden gewogen. Als je opnieuw moet inchecken (met al je bagage) dan zal het wel worden gewogen en zal je dus het risico van overbagage kunnen hebben. Wel opvallend dat KLM maar 23 kg toestaat. Alle maatschappijen waarmee wij hebben gevlogen hebben 25 kg + 7 kg handbagage. Singapore Airlines doet niet moeilijk tot ongeveer 30 kg + 7 kg handbagage. Onze ervaring is dat maatschappijen die AMS-SIN vliegen, vluchten combineren dus het zou goed kunnen zijn dat iemand MAS heeft geboekt maar uiteindelijk in een KLM vliegtuig zit. In het verleden hebben wij dit ook wel eens meegemaakt op het traject AMS - JAK.
Misschien moet je een paar kilo wegwerken in je handbagage. Dit wordt vaak niet gewogen (tenzij je een chagrijnige grondstewardess hebt), is onze ervaring. Een laptop(tas), boeken, fotocamera, dames handtas, paraplu en jas worden normaal gesproken allemaal niet tot handbagage gerekend en hoeft dus niet te worden gewogen. Vooral boeken wegen zwaar (kan je dus beter apart als handbagage meenemen). En in een smalle laptoptas kan je toch weer mooi een paar kilo’s meenemen
Hoi .
Ik heb een paar jaar geleden vanuit londen met MAS gevlogen met 30Kg Baggage maar Vloog vanuit Brussel naar Londen met Bmi .
Ik heb toen een mail gestuurd naar Bmi dat ik op mijn hoofdvlucht 30Kg mogt meenemen en heb toen van hun ook de toelating gekregen om 30Kg meetenemen zonder toeslag .
Nu jij zit met 2 hoofdvluchten ! ! maar mischien toch het proberen waard om een mail te sturen .
Nu begrijp ik niet goed wat je met 30Kg baggage in Indonesië gaat doen hoor .
Ik ben duiker en ga regelmatig naar Indonesië maar kom maar zelden aan 20Kg zelfs als ik mijn onderwatercamera meeneem ,13-14Kg zonder camera!
Veel kleren heb je niet nodig en het ginder laten wassen kost ook niks ( ok dure kleren ginder laten wassen is toch een beetje opletten waar .)
Nu begrijp ik niet goed wat je met 30Kg baggage in Indonesië gaat doen hoor .
Ik ben duiker en ga regelmatig naar Indonesië maar kom maar zelden aan 20Kg zelfs als ik mijn onderwatercamera meeneem ,13-14Kg zonder camera!
Veel kleren heb je niet nodig en het ginder laten wassen kost ook niks ( ok dure kleren ginder laten wassen is toch een beetje opletten waar
Het gaat er niet om of ik wel of niet 30 kilo’s meeneemt naar Indonesie,als U de moeite doet om mijn vraag goed te lezen dan zult U wel misschien begrijpen wat de vraag was.