Handbagage

hoeveel handbagage mag je meenemen?hoe veel mag dat wegen? :blink:

5 kilo mag je handbagage wegen!! Maar vaak letten ze er niet precies op hoor, maar je moet niet een enorme weekendtas ofzo mee willen nemen als handbagage!

volgens mij verscilt per luchtvaartmaatschappij.Want toen ik naar spanje ging, mocht ik 10 kilo aan handbagage en 15 kilo mocht mijn kofferwegen.
Tot nu toe is mijn handbagage nooit gewogen. Ze vroegen telkes allleen wat is je handbagage en meer niet. maar heb eigenlijkm nooit meer dan 5 kilo asl handbagage.

Bij goedkope vluchten zoals RyanAir, Easyjet, Virginexpress is het toegelaten meer dan 5 kilo bagage mee te nemen omdat ze de mensen willen aansporen hun bagage mee op het vliegtuig te nemen zodat ze deze niet meer moeten uitladen en kost dus minder tijd en minder geld. Bij de meeste normale vliegtuigticketten is het 5 kilo. Trolly - toestanden (handbagage met wieltjes aan) is slecht in beperkte grootte toegelaten. Meestal staat er op de luchthaven een model waarin jouw handbagage moet passen.

Groetjes xxx

Jaa het is idd wel per vliegtuigmaatschappij verschillend …
En bij mij is de handbagage ook nooit gewogen eigenlijk … Alleen die van mn vader omdat hij een best grote tas had met laptop, video-camera, digitale fotocamera, enz. Dat weegt aardig wat, maar gelukkig was mn zusje dr tas heel licht en hoefde mn vader niet extra te betalen, zo kun je het een beetje compenseren … :slight_smile:

xx …

bij mij is mijn tas ook nog nooit gewogen maar je zult er maar teveel in hebben zitten en het geluk hebben dat ie gewogen moet worde :unsure:

tja, dan moet je m inchecken en overbagage betalen als je teveel heb :s

nee bij de meeste is het idd 5 kg, sommigen 8 ofzo
en het mag niet groter zijn idd dan een kleine trolley. is ook voor de veiligheid want je zult maar hopen turbulentie onderweg hebben en dat die dingen dan op je hoofd flikkeren. wil je echt niet als het zwaarder is dan 5 kg <_<

5 kilo maar ze wijken wel wat af. Ik had een keer een rugtas met 6.3 kilo ik moest hem wegen. Ik zei er zit wel eten en blikjes in dus het mocht. Maar ik had ook een foto koffer mee met ongeveer 4 kilo er in want ik had hem wat opgevuld met andere dingen. En ik had ook nog een statief tas mee van ongeveer een 0.5 kg. Dus ik had ongeveer 10 kg ghandbagage maar ze vonden het niet erg. De foto tas hoefte ik niet eens te weggen. Dus neem een foto tas en vul hem met andere dingen.

:wink: :wink:

Cynthialovesgumbet je kun het ook onder je stoel leggen dan flikkert het er niet uit de bakken :smiley:

maar ja het is 5 kilo maar als je met meer personen gaat kan je ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld als je met 4 presonene gaat 20 kilo neemt
in een tas meer als andere
dan is het denk ik ook wel goed. hadden wij ook en hoefde niks extras te betalen.

Ik mag 8 kilo meenemen.
Maar het is per maatschappij verschillend.

Altijd effe checken. De een doet er niet moeilijk over en de andere wel weer.

groetjes jac

Originally posted by noekiegirl@21-06-2005, 14:00:15
** maar ja het is 5 kilo maar als je met meer personen gaat kan je ervoor zorgen dat er bijvoorbeeld als je met 4 presonene gaat 20 kilo neemt
in een tas meer als andere
dan is het denk ik ook wel goed. hadden wij ook en hoefde niks extras te betalen. **

dit ligt eraan.

dat hadden wij ook heel vaak, mensen die samendeden met 1 handbagage en er dus vanuitgingen dat ze dus in 1 tas 10 kg mee mochten nemen. Dat verboden wij dus omdat het gewoon gevaarlijk is. kijk als iemand een hb mee had van 7 kg, ok dan kon het nog net, maar 10 kg is gewoon te zwaar. Dat was bij Onur dan he, bij andere maatschappijen verschilt het. Maar als 1 persoon in verschillende tassen 10 kg mee had, zeiden we soms ook van ga maar door, als het niet druk was op de vlucht, of als er verder weinig mensen waren die er overheen zaten, dan kan het wel, het gaat er gewoon om dat je niet 10 kg of meer in 1 tas moet gaan proppen… je gaat er niet vanuit dat het naar beneden kan flikkeren, maar het is meerdere malen voorgekomen (niet bij onur, in het algemeen dan) en je wilt het echt niet op je hoofd hebben

Ik ben het met je eens, maar wel met een zij aantekening!!

Nu neem ik een HB mee van 5 kg. Ga tax-free shoppen(naar Turkije 5 ltr drank mee, dat mag!), en die stop ik in mijn HB. Dat mag wel! En das nou net wat ik niet begrijp!!

Mensen denk daar ook aan als jullie alles in je HB stoppen, dat als dit eruit valt iemand echt morsdood is, dat kan geen hoofd verdragen!!

Groetjes
Annemiek

Ja, bij vele maatschappijen is enkel 5 kg toegelaten omdat, als je dit op uw hoofd krijgt , grote kans hebt dat je dit overleeft :wink: maar een tas van 10 kg denk ik dat toch wel harder aankomt! En als je dan al in het vliegtuig zit, is het moeilijker verzorgt te worden. Het is nooit aangenaam een klomp van 10kg tegen je hoofd te krijgen…

Groetjes

Je moet gewoon eten drinken en paspoort en wat geld meenemen. Misschien nog asperientjes ofzo voor vliegziekte of daarna voor in de bus

Originally posted by beppie1@23-06-2005, 10:12:46
** Ik ben het met je eens, maar wel met een zij aantekening!!

Nu neem ik een HB mee van 5 kg. Ga tax-free shoppen(naar Turkije 5 ltr drank mee, dat mag!), en die stop ik in mijn HB. Dat mag wel! En das nou net wat ik niet begrijp!!

Mensen denk daar ook aan als jullie alles in je HB stoppen, dat als dit eruit valt iemand echt morsdood is, dat kan geen hoofd verdragen!!

Groetjes
Annemiek **

precies daarom wordt bij de gate vaak nog een keer gecontroleerd

tja, het lijkt mij dat je toch zoveel niet nodig hebt in je HB inderdaag gewoon wat water, snoepjes ofzo, een boek, discman, miss ondergoed en shirtje je weet nooit … meer heb ik niet nodig.