Heeft er iemand ervaring met een reis van 30 dagen naar Turkije (winterperiode) ? >>>
De reisoperator is “Jetairfly - Sunjets”.
Ik weet uit ervaring dat er bij een boeking van 8 - 14 of 22 dagen een bagage gewicht van 20 kg per persoon is toegelaten.
Ik heb reeds 4 maal een email gestuurd om te vragen of er iets meer gewicht mag meegenomen worden daar het toch een lang verblijf van 30 dagen betreft. De vier emails geven telkens een ander antwoord.
1/ Vanaf 28 dagen 30 kg
2/ Geen verhoging van het gewicht
3/ Het gewicht dat zal worden aangeduid op je tickets
4/ Een uittreksel uit hun algemene woorwaarden (waar juist de toeslagen in staan vermeld voor het overgewicht).
Ik veronderstel dat zij het zelf niet weten, maar daarmee ben ik niet gediend hé. :unibrow:
Heeft er iemand dit al meegemaakt en kan mij dan het juiste gewicht vermelden die op zijn tickets vermeld stonden.
bij Jetairfly mag iedere betalende passagier 20 kg bagage meenemen op korte en middellange afstandsvluchten, 25 kg op lange afstandsvluchten*
Kinderen minder dan 2 jaar : 20 kg (uitgezonderd bestemming Casablanca vanuit en naar Charleroi : 0 kg)
!! Overgewicht boven de normaal toegelaten bagage is op voorhand boekbaar op Jetairfly (JAF) en Freebird (FHY) vluchten. (tot een maximum van 20kg pp.)
Dit is mogelijk aan een vast tarief per traject voor een aantal kilo’s in schijven:
• Voor de korte en middellangeafstandvluchten. (m.u.v. vluchten naar Casablanca) :
1-5 kg : € 35
6-10 kg : € 70
11-15 kg : € 105
16-20 kg : € 140
• Voor langeafstandsvluchten* :
1-5 kg : € 60
6-10 kg : € 120
11-15 kg : € 180
16-20 kg : € 240
Indien niet op voorhand geboekt, worden op de luchthaven (bij check-in) volgende tarieven aangerekend :
• € 12 per kilo voor de korte en middellangeafstandvluchten.
• € 15 per kilo langeafstandsvluchten*
Bij andere luchtvaartmaatschappijen kunnen afwijkende voorwaarden gelden.
De vervoerder aanvaardt geen aansprakelijkheid voor waardevolle, breekbare en/of bederfelijke goederen die in de geregistreerde bagage vervoerd worden.
Langeafstandsvluchten : naar Cuba, Costa Rica, Dominicaanse Republiek, Jamaica, Mexico, Colombo, Male, Zanzibar, Thailand en Kenia.
9.2 Handbagage
De handbagage is eveneens aan beperkingen onderhevig.
Om voor de hand liggende veiligheidsredenen en met het oog op het comfort van de passagier wordt slechts één stuk handbagage per passagier toegelaten. Handbagage blijft u bij zich houden tijdens de reis. Als handbagage wordt beschouwd bagage van kleine afmetingen (55 x 40 x 20 cm, maximum totaal van alle afmetingen 115 cm) en een maximaal gewicht van 6 kg (in geval van Comfort Service bij langeafstandsvluchten 10 kg per persoon).
Grotere en/of zwaardere handbagage zal bij de inscheping (boarding gate) geweigerd worden. In sommige van deze gevallen kan het te veel aan handbagage nog in de bagageruimte vervoerd worden, enkel mits het betalen van een bijkomende kost.
Baby’s (minder dan 2 jaar) hebben geen recht op handbagage. Zie art. 8.2.2 (in de vervoersvoorwaarden http://www.jetairfly.com/vlucht/vervoersvoorwaarden/nl/) in verband met het vervoer van kinderwagens, plooibuggy’s en (auto-)draagmanden…