Volgende week dinsdag vertrek ik voor vier en een halve maand naar Turkije, maar ik zit een beetje met die koffer van maar 20 kilo die je mee mag nemen en 1 stuk handbagage :unsure:.
Heeft iemand al ervaring met het meer meenemen. Doen ze daar erg moeilijk over op het vliegveld, want ik heb geen zin om 5euro per kilo bij te betalen :o .
Misschien kan je vragen aan de organisatie waar je bij zal werken, of zij kunnen aanvragen dat u extra bagage mag meenemen? Die moeten dan een extra betalen normaal gezien. Een reisleidster heeft recht op zo een 40 kg als het niet meer is naar mijn weten…
Denk ik
ik weet niet precies hoe het bij transavia zit. misschien kan je bellen kijken welke mogelijkheden er zijn om misschien meer mee te nemen.
toen ik nog voor onur werkte vorig jaar moesten we heel streng controleren. gebeurde niet altijd hoor. wij mochten 3 -5 kg vrijgeven (dus 23-25) en daarboven moesten ze betalen. sommigen gaven meer uit, anderen echt helemaal niks meer dan die 3 kg. vaak mensen die aan konden tonen dat ze voor langere tijd naar turkije gingen konden ter plekke wel een deal sluiten met de stationmanager, dat ze dan 30 mee mochten nemen en wat daarboven zat moesten ze betalen. maar alleen als ze dat aan konden tonen. ik zou gewoon even informeren en kijken of er iets mogelijk is.
Ik ben ook vorige week met Transavia gevlogen. De grondstewardess vroeg al gelijk of ik er ging werken. Ik had 28 kilo, dus echt te veel, en daarnaast nog een beautycase en schoudertas als handbagage. Maar ze was erg aardig en zei dat ze gewoon door zou geven dat ik geen handbagage had, dan hoefde ik ook niets bij te betalen. Dus daar had ik wel weer geluk mee!! Ook op de terugreis vanaf Dalaman, toen had ik 25 kilo (had toen ook nog mijn laptop in de handbagage gedaan), deden ze helemaal niet moeilijk, ze zeiden er niet eens wat van. Toen vloog ik trouwens met Condor (duits). Ik denk dat je dus gewoon de juiste persoon moet treffen en met een beetje geluk hoef je dus niets bij te betalen!! Succes!!
Meestal als ik op vakantie ga heb ik zoiezo te veel kilos…daar maken ze nooit een probleem van omdat het over het algemeen wel ongeveer klopt…
maar ik heb een keer 3 tassen van handbagage gehad…(tas,beautycase, schoudertas) daar zeggen ze ook nooit wat over…Maar ik denk gewoon dat het over het algemeen gaat…ze maken er nooit problemen van…
maar als je daar gaat werken kan ik me voorstellen dat je nog wel wat meer dat 20 of misschien wel dan 30 kilo mee moet nemen…gewoon even bellen en dan weet je waar je aan toe bent…
groetjes yvonne
Al betaalt jouw werkgever de reis niet, kan je hem misschien om een aanbevelingsbrief vragen? Ik weet het niet hoor, maar mijn man is kapitein en ik heb daardoor ook een zgn. Monsterboekje. Dan mag je 40 kg meenemen. Bestaat er ook niet zoiets in de reisbranche?
Ik zal het toch maar eens informeren, maar ik werk niet als hostess ofzo. Ik ga bij een duikcentrum werken, maar je weet maar nooit. In ieder geval bedankt.
Presile,
heb je de extra bagage als duik uitrusting?
Bij transavia kun je
Bijzondere bagage tegen betaling
Voor het vervoer van de volgende items wordt een vast tarief in rekening gebracht, ongeacht het aantal kilogrammen overige bagage:
Duikuitrusting, (waaronder: lege duikflessen, duikvest , vinnen, ademautomaat, masker, harpoen (indien niet op stikstof), onderwaterlamp (mits batterij of lampje is verwijderd) max 15kg <span style=‘color:red’>25,00 euro per enkele reis </span>
als je normaal 15 kilo extra mee wil nemen kost dat €75.- per enkele reis misschien heb je hier wat aan. Het scheeld je moet wel betalen maar je weet zeker dat je meer mee kunt nemen.
nou mijn broer vloog naar japan voor 6 maanden(dus wel heel anders) en die mocht ook maar 20 mee nemen. hij dacht 30 maar had nog meer bij zich omdat die zo lang gaat nu moest die ongeveer 200 euro bijbetalen. dus zou het maar wel van te voren regelen want als je zo’'n hoop moet betalen wordt je daar ook niet blij van groetjes elly
Bedankt nog voor de reactýes maar ben ondertussen al hýer. Had 28 kýlo gewone bagage en twee handbagages waarvan een van 10 en een van 8 kýlo. Gelukkýg werd er nergens moeýlýjk over gedaan .
Als ik 20 kilo bagage meeneem (en dat gebeurt ieder jaar :lol: ), kom ik altijd tot de conclusie dat ik de helft van de kleren niet heb aangedaan. Daarbij komt nog kijken dat je in Turkije veel nieuwe dingen koopt en die je dan ook al soms aandoet én dat ik met een teveel aan bagage terug naar huis kom
Mijn koffer is elk jaar bijna 35 kilo :blink: ook al probeer ik elk jaar minder mee te nemen…En ook ik heb meer dan de helft van de kleren nie eens aan.
Iemand ideen over hoe je minder mee neemt want ik kom maar niet op die 20 kilo…
Dat doe ik ook elke keer maar…Geloof dat ik mezelf dan met 3 lagen kleren ofzo zie… :blink: Noujah ga dit jaar gewoon weer een poging doen…nog maar 26 daagjuhs