Wat mag ik mee nemen naar Turkije?

Hoi dames,

Even een vraagje, ik ga volgende week naar Bodrum, mag ik voor vrienden een paar stukken oude kaas meenemen of kan ik het gelijk inleveneren bij de douane ?
Ook is mij verteld bij het reisburo dat ze nu nog strenger zijn bij het controleren van hand bagage, juiste afmetingen ,gewicht enz.
Ik ga al jaren naar Turkije maar er werd nooit streng gedaan over de hand bagage, we vliegen met Transavia.
Graag jullie ervaringen.

Groetjes Sem.

Sem, wij hebben de kaas in de koffers gedaan. Staan ook redelijk koel, niets mis mee voor de kaas…
Wat betreft wat wettelijk mag… kan ik je niets over vertellen

Fijne tijd volgende week

Transavia is tegenwoordig inderdaad een stuk strenger!! Kaas gewoon in de koffer… Douane controleerd bij aankomst op Bodrum toch vrijwel nooit :wink:

Als de kaas vacuum verpakt is dan is er niets aan de hand. Elk jaar krijg ik zo van verschillende turkije gangers een aantal stukken en nooit iets gehoord van problemen.

Het is juist de laatste tijd dat ze weer moeilijker doen…
Maar nogmaals dit jaar, met Transavia in mn koffer geen probleem

Wat is de laatste tijd?
12 juli jongstleden vier stukken (vacuum verpakt) gekregen en niet vervoerd door Transavia.

Verleden jaar deden ze nog moeilijk over een paar boterhammen
Dit jaar in april heeft Raak haar kaas nog mogen inleveren(met corendon)

dus ja daarvoor heb ik nooit problemen gehad, en vlieg toch minimaal 2 keer per jaar jullie kant op
Raak vliegt zelfs wel 6 keer richting Antalya en zei al dat ze hier op schiphol steeds moeilijker doen, en zelfs ook bij jullie in Turkije. Ook daar moet men regelmatig verse etenswaren inleveren ivm besmettingsgevaar…

Wij gaan 2 keer per jaar naar Turkije 3 en 4 weken dan nemen we altijd 3 pakken kaas mee vacium verpakt in het koffer en hebben nog nooit problemen gehad. Wij vliegen altijd met Sunexpress vanuit Keulen naar Izmir.

ik ga dus gewoon lekker kaas halen en we zien wel,neem ik ook lekker roggebrood mee.

Gewoon in je koffer Maartje, heb je het minst problemen!

Sinds deze zomer controleert men meer en meer het gewicht van de bagage.
20kg pp en 5kg handbagage pp. Voor een paar kilo meer geeft men meestal enkel een verwittiging. Vanaf meerdere kg’s betaal je **€ 15 **per extra kg. Etenswaren zijn normaal verboden maar ik heb ook nog nooit problemen gehad, dit omdat ik bij aankomst in TRY nog nooit controle kreeg.
Prettige reis.