Vloeistoffen mee in het vliegtuig

Op Schiphol doen ze natuurlijk vreselijk moeilijk v.w.b. vloeistoffen die je mee wilt nemen in de handbagage. Nu heb ik gehoord dat ze op de terugreis in Turkije helemaal niet kijken en dat je rustig een flesje drinken mee kunt nemen in je handbagage. Heeft iemand hier ervaring mee? Wij vliegen op Antalya.

Wij hebben het inderdaad voorgehad vorig jaar. Op Zaventem zware controle en in Bodrum niets van controle gehad. Wij hadden nochtans elk een flesje water bij. Blijkbaar zijn ze daar minder streng ?

Geen probleem om vanuit Turkije een flesje drinken mee te nemen. Daarintegen vanaf Nederland of België wel…pffff wat een strenge controles. Maar tip: zorg dat je een leeg flesje bij je hebt en vul dat bij de toiletten na de controle. Dan mag je het dus wel meenemen en heb je toch wat water bij je!

crazymar : je bedoelt toch geen water uit de kraan in de toiletten hé ? Da’s toch niet drinkbaar ?

Kaylo : In Nederland wel hoor;) Wij drinken altijd kraanwater, is zelfs, naar mijn idee, lekkerder als flessenwater

MK: Het is zo dat deze regels alleen gelden in de landen die aangesloten zijn bij de EU. Aangezien Turkije daar niet onder valt… geen probleem dus!!! :smiley:

Ook hebben wij vorig jaar terugkomend van Izmir geen enkele problemen gehad met een flesje water. Alhoewel ik het voordien wel had weggekieperd en achteraf zag en hoorde dat het helemaal niet hoefde. :smirk:

Vanuit Turkije doen ze niet zo moeilijk. Sterker nog… mijn schoonzus liet me in het vliegtuig zien dat ze nog “per ongeluk” en flesje parfum in haar handtas had. Hadden ze op Schiphol allang ontdekt en afgenomen.

@MK: Tip: Haal het water indien mogelijk, zo laat mogelijk in het busje die jullie naar het vliegveld brengt. Heb je het …en lekker koud en lekker voordelig. ( € 0,50 per flesje) Vliegveld stukken duurder.

Klopt MK Dus terug geen problemen!!

Ja klopt ben net een week terug uit Turkije en we vlogen v.a. Dalaman en je mag gewoon vloeistoffen meenemen in je handbagage.

Ik dank jullie allemaal voor de reacties!

Rica ederim !! (graag gedaan)

Wij hadden vorig jaar naar kreta precies hetzelfde, hier op twente strenge controle en terugreis werd daar helemaal niet nr gekeken zelfs als alarm ging mocht je gewoon doorlopen

6 april 2008 luchthaven Antalya 1 ste controle alle bagage op de band jassen en alle voorwerpen met metaal in een bak er waren mensen die hun schoenen moesten uitdoen mijn zoon had een flesje water (turks en ongeopend) bij moest het opendoen en er van drinken en mocht dan verder

Nou das dan nieuw!!!
Want tot nu toe nooit in het vertrekkende land, alleen binnen de EU, en daar horen ze nog niet bij!!!

Wij gaan altijd naar Turgutreis dus luchthaven Bodrum daar hebben wij dat ook nog niet meegemaakt.

We hebben het niet gehad in Antalya, niet in Izmir, Niet in Dalaman, en ook niet in Bodrum!!!
Maar goed, dus nu wel blijkbaar…

Hallo allemaal,

Ik kom ook net terug en heb gevlogen vanaf Bodrum, maar daar doen ze echt helemaal niet moeilijk over hoor. Ik had een flesje water in m´n hand en nog 1-tje in m´n tas. Had zelfs nog een blikje bier in m´n tas en ik kon zonder problemen door het poortje heen hoor.

Groetjes Mirjan

ik wil graag water meenemen voor mijn medicijnen ,ik vlieg vanaf eelde (groningen)kan ik dat gewoon meenemen? vr dank henkboorsma

ps ik vlieg naar turkye henk boorsma

Als dat in het zakje past dat daarvoor bestemd is en niet meer is dan 100 ml dan wel. Anders zal je dat aan boord moeten kopen.