Vloeistoffen mee in het vliegtuig

@henk
Water voor medicijnen mag je gewoon meenemen, je moet het er natuurlijk wel even zeggen.

Op het vliegveld van Antalya konden we gewoon drinken meenemen.

beste MK116 dank je voor je mail over het meenemen van water naar turkije. ik zal er mijn voordeel mee doen. hart groet henkboorsma

Dat klopt, de beperkingen op meenemen van vloeistoffen is ook alleen maar van de EU luchthavens naar andere landen toe. Het hangt van het andere land af of zij dat ook doen (zoals alle EU landen en Amerika enzo). Turkije doet daar niet aan mee, dus dan kan je meenemen wat je maar wilt.

Wij mochten dit niet: er wordt ook water verkocht! En dat het iets meer kost: We hebben vakantie hoor…
Nogmaals, ook voor Henk:
Ik neem een leeg flesje mee, in mn handbagage. Door de douane, de toilleten in, en vullen aan de kraan, juist voor de medicijnen ed.

Klopt! Wij mochten ook niet met een flesje water door de douane. Ook niet toen we aan konden tonen, dat we het nodig hadden voor de medicijnen. Hoe moet dat dan , vroeg ik als je op bepaalde tijden je medicijnen moet innemen?
Koopt u het maar in het vliegtuig zeiden ze.

Teruggaande vanuit Turkije geen enkel probleem. Tip ook weer even voor Henk:

Meestal verkopen ze in het tranferbusje naar het vliegveld flesjes water à € 0,50 en sla dat in, i.p.v. op het vliegveld, want daar betaal je je scheel.

Bij vertrek uit Bodrum totaal geen probleem gehad met flesjes water die we bij hadden. Daar maken ze er helemaal geen probleem van.

Is bij vertrek uit Zaventem wel eventjes anders.

alle lieve mensen die gereageert hebben op mijn site wat betreft water mee op vacantie,heel erg bedankt daarvoor.als ik terug kom zal ik jullie mijn avonturen vertellen.
heel veel groetjes van henk boorsma

Veel plezier Henk…