Hoe zit het nou met vloeistoffen??

hoi,

ik heb even een vraag omtrent vloeistoffen mee het vliegtuig innemen.

Als ik namelijk mijn laptop meeneem dan mag ik wel een halve liter fles water meenemen, maar de laatste maal had ik geen laptop mee en wel water (welgeteld drie slokken nog, dus in principe toegestaan) dat werd mij afgenomen.
Terwijl mijn medereiziger die vlucht wel een laptop bij zich had, dus bij de controle uit de tas moest halen, het water wel mocht houden…

Mijn vraag…
Waar zit het verschil?

Het lijkt mij duidelijk aan de laptop te liggen…
wel laptop mee = wel water mee vliegtuig in
geen laptop mee = geen water mee vliegtuig in

Het gaat om de controle bij het boarden voor de duidelijkheid. Dit is niet alleen op Schiphol zo, maar ook andere internationale luchthavens.

Ik heb hier echt nog nooit van gehoord, baseer je dit alleen op deze ervaring?

Dit baseer ik op persoonlijke ervaringen ja. En die van mijn medereiziger.

Want het slaat absoluut nergens op, terwijl het bij mij (en dus medereiziger) wel gang van zaken is…

Het kan natuurlijk dat tussen die twee vluchten de regels weer verscherpt zijn, maar er zaten tien dagen tussen de eerste en tweede vlucht.

Het was trouwens niet alleen bij zo, het was bij alle passagiers.

Ik heb even op Google gekeken en daar zag ik er ook nergens iets over. Ga er maar vanuit dat het gewoon niet mag, en dat het hebben van een laptop daar geen invloed op heeft. Dat is ook logisch.

Er zal wel een andere reden voor zijn geweest. :slight_smile:

Dankje!

Daar ga ik ook vanuit, vond het alleen een beetje vreemd.

Neem woensdag ook gewoon leeg flesje mee vliegtuig in… niet met nog een of twee slokken erin. :slight_smile: Anders ben ik weer mijn waterflesje kwijt :wink:

Het zal ook aan de douanebeambte liggen. In principe moeten ze zich aan de internationale regels houden (zijn overal op internet te vinden). Water is dan ook niet toegestaan, een laptop zou hier geen invloed op mogen hebben.

Zelf ook een keer gehad dat ik een flesje leegdronk, nog een mini-bodempje over en zelfs dat mocht niet mee. Daarentegen doen ze nooit moeilijk over medicinale vloeistoffen (vragen 9 van de 10 keer niet eens om een doktersbriefje!)