Wie heeft ervaring met nieuwe bagageregels KLM?

Volgend jaar ga ik voor 5 weken op familiebezoek naar brazilie. Ik probeer dan altijd een maatschappij te boeken waarbij ik 2 koffers handbagage mee mag nemen.

Zo kwam ik op de site van de klm uit, daar kon ik het volgende op lezen:
Tickets uitgegeven op of na 28 maart 2010

Als uw ticket op of na 28 maart 2010 is uitgegeven, mag u de volgende hoeveelheid ruimbagage meenemen:

Bagagevrijstelling voor tickets die op of na 28 maart 2010 zijn uitgegeven:
Economy Class 1 stuk ruimbagage*,
tot 23 kg (50,5 lbs),
l + b + h max. 158 cm (62 inch)
World Business Class/Europe Select 3 stuks ruimbagage, elk tot 23 kg (50,5 lbs), l + b + h max. 158 cm (62 inch)
Flying Blue Silver-, Gold- en Platinum-deelnemers +1 stuk ruimbagage, elk tot 23 kg (50,5 lbs), l + b + h max. 158 cm (62 inch)

*U mag 2 stuks ruimbagage meenemen, elk tot 23 kg (50,5 lbs),
max. 158 cm (62 inch) l + b + h, op KLM- en Air France-vluchten vanaf en naar:

Cuba (Havana), de Dominicaanse Republiek (Punta Cana, Santo Domingo), Guadeloupe (Pointe-à-Pitre), Ecuador (Guayaquil, Quito), Frans-Guyana (Cayenne), Haïti (Port-au-Prince), Martinique, Mauritius, Réunion, Saint-Martin en de Seychellen.
Angola (Luanda), Benin (Cotonou), Burkina Faso (Ouagadougou), Burundi, Centraal Afrikaanse Republiek (Bangui), Congo (Brazzaville, Pointe Noire), Democratische Republiek Congo (Kinshasa), Ethiopië, Gabon (Libreville), Gambia, Ghana (Accra), Guinee (Conakry), Guinee-Bissau, Ivoorkust (Abidjan), Kenia (Nairobi), Kameroen (Douala, Yaoundé), Liberia, Madagaskar (Antananarivo), Malawi, Mali (Bamako), Niger (Niamey), Nigeria (Abuja, Lagos, Kano en Port Harcourt), Oeganda, Rwanda, Sao Tomé en Principe, Senegal (Dakar), Soedan, Tanzania, Togo (Lomé), Zambia.
Frans-Polynesië (Papeete) of Noumea.
Brazilië, alleen als uw reis begint in Brazilië: elk bagagestuk mag niet meer wegen dan 32 kg (70,5 lbs).
U mag ook 2 stuks ruimbagage meenemen op vluchten tussen de Verenigde Staten of Canada en:
de volgende bestemmingen in Afrika en het Midden-Oosten: Bahrein, Botswana, Kaapverdië, Comoren, Eritrea, Iran, Irak, Israël (Tel Aviv), Jemen, Jordanië (Amman), Kenia (Nairobi), Koeweit, Lesotho, Libanon, Libië, Mauritius, Mozambique, Namibië, Oman, Palestijnse Territoria, Qatar, Saoedi-Arabië, de Seychellen, Sint-Helena, Somalië, Swaziland, Syrië, de Verenigde Arabische Emiraten (Dubai, Abu Dhabi) en Zuid-Afrika (Kaapstad, Johannesburg).
de volgende bestemmingen in Azië en de Stille Oceaan: Afghanistan, Amerikaans Samoa, Armenië, Australië, Azerbeidjaan, Bangladesh, Bhutan, Brunei Darussalam, Cambodja, China, Christmas Island, Cocos- of Keelingeilanden, Cookeilanden, Fiji, Fillippijnen, Frans-Polynesië, Hongkong, India (Bangalore, Mumbai, New Delhi), Indonesië, Japan, Kazachstan, Kiribati, Kirgizstan, Laos, Macau, Maleisië, Maldiven, Marshalleilanden, Micronesië, Mongolië, Myanmar, Nauru, Nepal, Nieuw-Zeeland, Niue, Noordelijke Marianen, Noord-Korea, Norfolkeiland, Oezbekistan, Oost-Timor, Pakistan, Palau, Papoea-Nieuw-Guinea, Samoa, Singapore, Solomoneilanden, Sri Lanka, Tadzjikistan, Taiwan, Thailand, Tonga, Turkmenistan, Tuvalu, Vanuatu, Vietnam, Wallis en Futuna, en Zuid-Korea.

Ik denk okeej Brazilie uitzondering 2 stuks bagage van 23 kg, alleen als de reis vanaf brazilie begint mag ik 2 stuks van 32 kg meenemen.
Ik bel naar de KLM, verwijs naar de site, ze zeggen ja dat klopt, nieuwe regels brazilie valt onder de uitzondering.

Zo gezegd, zo gedaan, ik boeken, krijg ik mijn E-ticket wat staat er 1 PC op.
IK vragen aan reisbureau wat dat betekent. 1 koffer van 23 kg, en een 2e tegen betaling van 55 euro vanaf nederland en 55 dollar vanaf brazilie.

Ik bellen met KLM eerst geven ze me gelijk, dan vraagt ze aan supervisor en dan zegt ze nee sorry is toch 1 pc dus 1 koffer van 23 kg.

Ik vind dit harstikke misleiding van jewelste, Iemand hier ook ervaring mee?

Bedoel je handbagage of ruimbagage? Je hebt het namelijk eerst over het een en dan over het ander.

Ruimbagage is een stuks (23kg) en handbagage ook, aangezien je je reis in Nederland begint en je ticket na 28 Maart hebt gekocht.

Heb je je ticket voor 28 maar gekocht dan mag je nog volgens de oude voorwaarden reizen.

Succes!

ik bedoelde inderdaad ruimbagage.

Als je je ticket voor 28 Maart hebt gekocht gelden de oude regels, heb je het na 28 Maart gekocht dan gelden de nieuwe regels. Ik had mij ticket richting Argentinië twee weken voor die datum aangeschaft en kon daarom nog gebruik maken van de oude regeling.

Reis je onder de nieuwe regels dan moet je inderdaad bij betalen voor een tweede koffer. KLM/ AirFrance is niet de enige luchtvaartmaatschappij met deze nieuwe regels, de afgelopen maanden hebben andere maatschappij eveneens hun voorwaarden veranderd.

Succes!

waar het mij om gaat brazilie staat bij de uitzonderingen genoemd. En voor deze uitzonderingen gelden twee stuks ruimbagage.

Als de reis begint in Brazilië, maar die begint toch in Nederland? Dus dan zijn de reguliere voorwaarden van toepassing…

brazilie staat er, begint de reis in brazilie dan 2 keer 32 ( ipv dus van de 2 keer 23 kg)

is algemeen bekend dat als je vanuit brazilie vertrekt je 64 kg bagage mee mag nemen

Heb je een retour ticket geboekt vanuit Nederland naar Brazilië? Zo ja, dan begint je reis in Nederland en begint je reis niet in Brazilië.

Ik weet dat je voorheen altijd meer kilo´s mee mocht nemen naar Brazilië, maar dit staat in de voorwaarden die je hebt gekopieerd.

vanuit nederland, maar brazilie staat bij de uitzonderingen van de landen waarbij je 2 keer 23 kg ruimbagage mee mag nemen.

´Brazilië, alleen als uw reis begint in Brazilië:´ uhm, ja je zou dat inderdaad op 2 manieren kunnen lezen. Je zou kunnen zeggen hier staat:

Brazilie valt onder de uitzonderingen en je mag dus 2 x 23 kilo meenemen als je reis vanuit Nederland begint

OF

Brazilië valt onder de uitzonderingen als je reis begint vanuit Brazilie mag je 2 x 32 kilo meenemen, begint je reis vanuit Nederland dan mag je dus 2 x 23 kilo meenemen

OF

Brazilië valt onder de uitzonderingen je mag 2 x 32 kilo meenemen als je reis vanuit Brazilie begint, zo niet dan maar 1 x 23

Dan zul je het met me eens zijn dat zoals het nu staat op de site van de KLM dit absoluut niet duidelijk is :frowning:

Ja, idd heb je gelijk in… uhm is het mogelijk om naar KLM/ AirFrance klantenservice te mailen. Hopelijk krijg je dan het antwoord dat je wilt krijgen en dan neem je die email mee naar het vliegveld? Dan moeten ze het wel accepteren?

Hoi,

Heb er ervaring mee. Na lang zoeken vind je op de KLM en AF sites verschillende informatie.

Maar komt er gewoon op neer :
Indien je vlucht begint in Adam, dan is er maar 23 kilo mogelijk. Indien je vlucht vanuit Brazilie begint dan is er 2 keer 32 kilo mogelijk.

Het gaat er dus om waar je eerste vlucht begint.

Adriaan

Een tip, in het vervolg de KLM dus links laten liggen en een vlucht bij TAP boeken daar mag je nog steeds 2 * 23 kg mee nemen

Hallo,
Ik ben in januari en februari naar brazilië geweest,maar hetzelfde probleem,1 koffer van 23 kg,ook navraag gedaan,maar het is inderdaad misleidend.Wel had ik nog meer dan 12 kg handbagage want dan wegen ze niet.Op de terugweg had ik het dubbele aantal kg aan gewicht en daar werd in Brazilië niets van gezegd.
Het blijft vreemd dat je met de KLM UIT brasil 2 keer 32kg mag meenemen en er naar toe maar 23 kg.
En als je echt teveel aan kg hebt moet je flink betalen is mijn ervaring.
Veel plezier in Brasil
Ineke

Ja inderdaad héél erg misleidend!! Mijn ouders hadden hetzelfde probleem…
Ze mochten elk 1 koffer van 23 kg meenemen en een tweede kostte hen 50 euro.
In Brazilie zelf konden ze binnenlandse vluchten nemen met elk 2 koffers van 23 kg…daar was het geen probleem…:s
Eénmaal terug richting Schiphol (via Sao Paulo) was het per persoon 1 koffer van 23kg…
:vak01:

Daarom raad ik mijn kennissen van uit Nederland aan om met IBERIA of TAP te vliegen. 2x max. 23 kg p/p (ik heb altijd nog veel spulletjes / materiaal uit Europa nodig en hier niet / nauwelijks / als wel dan tegen veel te hoge prijzen te krijgen zijn en het is altijd handig als iemand het dan voor je mee kan / wil nemen)
Reisduur +3 uren i.p.v. directe vlucht schiphol - SP / RJ is te doen.
Uiteindelijk ben je op het zelfde tijdstip in POA / RS omdat er nu eenmaal een beperkt aantal vluchten van iedere maatschappij van / naar SP / RJ is.

Binnenlands vliegen, mits de binnenlandse vlucht gekoppeld is aan en internationale vlucht , geld max de op de ticket aangegeven aantallen en gewichten.

Ook als je losse “goedkopere” tickets bij TAM / Gol koopt, stuit je wel eens op problemen, die tickets zijn vaak 1 x 23 kg., ondanks dus je aansluitende internationale vlucht die misschien 2x23 kg. aangeeft.

Ik vlieg vanuit POA / RS met 2 x 32 kg binnenlands en internationaal, mits de beide tickets aan elkaar gekoppelt zijn.

Aant POA / RS

1 like