Hallo allemaal,
Ik vlieg zaterdag naar Buenos Aires met Iberia. Ik weet het, de meningen zijn verdeeld over deze maatschappij. Maar weet iemand ook hoe streng ze zijn met de bagage?
Ik lees net het volgende op de site:
Economy
2 pieces. Max:23kg/piece and 158 cm
Betekend dit dat ik mijn koffer in tweeën moet splitsen? En dat ik dus 2 kleine koffertjes moet meenemen met beide max 23 kg? Of is 1 zwaardere koffer ook toegestaan?
Alvast heel erg bedankt!
Groetjes
:wereld:
Wat ik altijd doe als ik twijfel aan het gewicht van mijn bagage is een extra tasje (bv. zo’n stoffen tasje) in de handbagage te stoppen. Mochten ze dan toch moelijk doen, dan kan je de bagage altijd snel even opsplitsen. Wij hebben geen problemen gehad met Iberia. Het was de heenreis alleen erg warm aan boord, dus ik zou niet bezuinigen op deo in je handbagage 
ieder bagagestuk dat je meeneemt mag iig niet zwaarder zijn dan 23 kilo. Dat heeft te maken met de arbowet van diegenen die de koffers moeten sjouwen op het vliegveld 
Laat trouwens even weten hoe de vlucht is bevallen
Ik maak binnenkort precies dezelfe vlucht namelijk. Hoop dat je geen bagage kwijtraakt, want dat schijnt het euvel te zijn bij Iberia he? Maar ik moet toch zeggen dat ik tot op heden nog nooit een vervelende ervaring met Iberia heb gehad… Vlieg er altijd mee naar Spanje.
Hallo allemaal,
Excuses voor mijn late reactie, maar ik dacht ik zal hem toch nog even plaatsen.
Mijn vlucht is helemaal vlekkeloos verlopen, zowel de heen- als terugweg. Ik moet wel toegeven dat de stewardessen een beetje chagrijnig waren, maar dat is ook wel weer grappig.
Ik vond het wel vreemd dat ze in Nederland zo streng waren qua bagage en in Argentinië niet.
Ik had in Nederland 0.7 kg teveel aan gewicht en moest het ter plekke in de rij eruit halen. In BsAs had ik 3 kg teveel aan gewicht en kon gewoon doorlopen. Maar misschien is dit wel weer zo’n typisch voorbeeld van het verschil in beleidsvoering in Nederland en Argentinië.
Gezien het prijsverschil en vele vluchttijden ben ik achteraf blij dat ik voor Iberia gekozen heb.
Groetjes,
:wereld:
Zolang je kan leven met niet geinteresseerd personeel, dat dus ook niet constant door de gangpaden loopt te banjeren, is Iberia een prima maatschappij met lekker korte overstaptijd in Madrid en ook nog eens voor een prima prijs. De 2x 23 kg is zeker fijn als je naar een land als Argentinië gaat, waar je dan op de laatste dag nog even flink kunt gaan shoppen. Want, op binnenlandse vluchten van Aerolineas geldt weer een bagagelimiet van 15 (!) kg… zucht