Ik ben nieuw op dit forum en heb een vraag, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
In oktober vertrek ik naar Argentina, Buenos Aires, een langverwachte droom.
Heb al heel veel gevlogen in mijn leven, maar heb nooit te maken gehad met een transfer.
Ik vertrek op Schiphol en moet dan overstappen in Madrid om naar Bs As te vliegen. Hoe gaat dat in z’n werk. Ik neem aan dat de koffers al labels krijgen met bestemming Bs As,maar krijg je op Schiphol al 2 instapkaarten?
En als je aankomt in Madrid kan je dan meteen doorlopen naar de volgende gate, of moet je je eerst ergens melden? En als het vliegtuig uit Amsterdam vetraagd is, wat dan?
hallo, je bagage wordt bij het inchecken direct doorgelabeld naar BA en je krijgt voor elke vlucht aparte instapkaarten.
als je in madrid aankomt moet je volgens mij meteen doorlopen naar ik meen terminal 1 en als je twijfeld ga je meteen naar een balie van iberia als je daarmee vliegt natuurlijk en laat je je ticket even zien en dan sturen ze je daar wel verder de goede richting in.
succes.
Hoi bedankt, ik heb wel gelezen op hun site dat ze in terminal 4 zitten (alles van Iberia)
En zou het nummer van de gate al niet op je instapkaart staan?
Zijn het erg lange afstanden om te lopen, las iets over een metro of zo?
En weet je of het klopt dat je wel 46 kg bagage kan meenemen?
de laatste keer dat ik er geweest ben is in 2005 geweest en moest toen wel een heel eind lopen en ook waren toen de aankomst en vertrektijd vrij krap, maar de continentale vlucht moet op passagiers wachten uit verschillende landen die in madrid samenkomen en van daaruit de oceaan oversteken en als er een vlucht vertraging heeft of het amper haalt dan zal die continentale vlucht echt niet stipt op tijd vertrekken maar gewoon wachten.
volgens mij mag je 20 kilo meenemen maar misschien staat het ook op je ticket of anders op de website van de maatschappij.
precies weet ik het ook allemaal niet meer, maar in december kom ik ook weer in madrid voor de overstap naar santiago de chile.
Als de gate bij het inchecken in amsterdam bekend is dan staat het ook op het ticket. (anders ff vragen) Ik ging in 2006 met een metro/bus naar de gate. Madrid is voor mijn gevoel vele malen groter dan schiphol (ik weet eigenlijk niet of dat ook daadwerkelijk zo is).
Volgens mij mag je 20 kilo meenemen, maar ze kijken niet op een kilo-tje.
Voor Iberia gelden geloof ik nieuwe bagageregels: 2x 23 kilo! Maar vraag het even na inderdaad. Verder is de gate nog niet bekend als je in Amsterdam instapt, zelfs vaak nog niet in Madrid terwijl je maar een uurtje overstaptijd hebt. Geen paniek, er staat wel ´Gate HJK´ of ´STU´ of iets dergelijks, en daar moet je dus ook heen met o.a. het treintje. Gewoon de borden volgen en dan kom je in de sateliet-terminal (je hebt 4 en 4S). Daar weer op de borden kijken en als het er nog niet bijstaat kan je het ook even vragen aan één van de balies, die weten het vaak eerder.
Nou bedankt allemaal, het zal wel lukken.
Heb inderdaad ook gelezen van die 2x23kg! Maar ga voor ik vertrek nog wel even bellen.
En het schijnt dat alles van Iberia in terminal 4 is dus dan zal het misschien ook niet zolang duren om naar de ander gate te gaan?
Gegarandeerd dat je van terminal 4 naar terminal 4S moet, en dat kost je zeker 20 minuten. Maar geen stress, de intercontinentale vlucht wacht over het algemeen op passagiers die uit een andere vlucht komen
In november 2004 ben ik in Argentinie geweest en ben toen ook met Iberia via Barajas gevlogen. M’n overstaptijd bedroeg krap een uur. Ik heb het toen wel gehaald (toch nog 20 minuten speling) maar moest nog wel een keer door een controle (schoenen uit, riem af). Dat zorgde voor de nodige stress, maar dat bleek achter nog mee te vallen.
Dus, maak je maar niet ongerust. Komt helemaal goed!
Op bestemmingen in Zuid-Amerika werkt Iberia volgens het zgn. piececoncept. Dit is een andere regeling dan op vluchten binnen Europa en naar Azie/Australie. Op deze vluchten wordt er gewerkt met het zgn. weightconcept en mag er in de Economy Class maar 20 kg meegenomen worden.
Het piececoncept houdt in dat er p.p. 2 stuks bagage meegenomen mogen worden met een maximum gewicht van 23 kg per stuk. Maximum afmetingen (lengte+breedte+hoogte) zijn 158 cm.
Hier vind je duidelijk overzicht m.b.t. bagageregels van Iberia:
hey! kom net van zuid-amerika en ben gevlogen met iberia van brussel maar BA via madrid.
gaat allemaal heel gemakkelijk, wijst zich vanzelf. madrid is wel echt een grote luchthaven, waarbij de kans bestaat dat je met de metro naar de terminal moet, maar ook dat staat allemaal goed aangegeven en je kunt het overal vragen!
2x23kg klopt inderdaad!
Ik weet dat ik een uur de tijd had om over te stappen en ik had echt alle tijd nodig! Dus niet uitgebreid gaan winkelen en eten… Alles wordt van te voren aangegeven, daar hoef je je niet druk om te maken.
Hola, nogmaals bedankt voor alle reacties! Het gaat zeker lukken…
En volgend jaar waarschijnlijk rechtstreeks met de KLM, want ik heb gehoord dat die ook weer op Ezeiza gaan vliegen!