binnenkort vertrekken we naar Argentinie. Nu zie ik dat er op de binnenlandse vluchten 15 kg bagage en 5 kg handbagage is toegestaan.
Heeft er iemand recente ervaring met de controle hierop? Ofwel: hoe streng wordt dit gecontroleerd?
alvast dank voor de reactie
Recent (sept/okt 13) in Argentinië drie domestic flights met Aerolíneas Argentinas gemaakt. Mijn koffer woog zowat 17 kg, mijn handbagage om en rond 7 kg. Géén controle gehad op géén van de 3 vluchten.
Vast een fijne reis in Argentinië.
Als je onder de 20kg blijft zal er in de regel weinig gezeur zijn. Tref je nét die ene chagrijnige medewerker, dan zijn de prijzen bijzonder schappelijk. Omgerekend (met de huidige koers) nog geen 7 euro als je tussen de 15-20kg zit. Zit je daar boven (tot 32kg geloof ik), dan is het iets van 17 euro.
Ik heb nu 3 binnenlandse vluchten gemaakt met een koffer van denk ik over de 20 kg, ik heb wel zoveel mogelijk zware dingen in mijn handbagage gedaan, dat wordt toch niet gewogen, en geen enkel probleem gehad. Alleen werd er 1x een label met “pesado” aan gehangen lol2
Hola , ik reis al 20 jaar hier in zuid-Amerika en heb dit jaar al veel binnenlandse vluchten gehad , ze letten er niet op hoor.
Veel plezier en op de zwarte markt krijg je al 12 pesos voor de euro.
Dank je. Wij kregen vandaag 10 pesos voor de dollar!
Reis al 13 jaar een a twee keer per jaar naar Argentinie. Nog nooit een peso betaald voor mijn internationale koffer van 22 kg op de binnenlandse vluchten. Maar dat is ook mdat ze hier doorhebben dat je natuurlijk niet je koffer leeg kunt gaan maken als toerist. argentijnen worden dan ook iets strenger behandeld dan toeristen/buitenlanders.
Wat wel wordt gecontroleerd is het maximum formaat van de handbagage, en bij te groot moet het n het ruim. Denk dus aan breekbare goederen en neem ook afsluitbare handbagage mee.
Dank. Hebben inmiddels de 1e vlucht gehad, en geen controle
Bij LAN mag je trouwens gewoon 23 kg inchecken…
Klopt,
lAN is veruit de beste maatschappij die binnenlandse vluchten uitvoert, qua service, materiaal en op tijd zijn.
Ze vliegen echter lang niet overal naartoe en zowel is het vaak een red-eye. Ze zijn ook duurder.
LAN is over het algemeen goedkoper dan Aerolineas Argentinas, tenminste in mijn 3 gevallen de laatste 2 maanden
Dat kan, de prijs van tickets voor alle vliegmaatschappijen wordt voor 90% bepaald door het moment van aankoop ( en hoeveel plaatsen er op dat moment al zijn verkocht in verhouding met de vluchtdatum/tijd.)
Zet je ze naast elkaar dan is Aerolineas altijd goedkoper omdat Aerolineas op een enorme schaal wordt gesubsidieerd door de eigenaar: De Argentijnse Overheid.
.
Daarnaast wordt LAN tot op het bot getreiterd en benadeeld…: geen jetbridges, slechtere baggageafhandeling, minder bestemmingen en slots dan Aerolineas en zelfs de LAN onderhoudshangaar op Aeroparque stond onder druk.
Even los an de SOL / LADE verschillen: SOL vliegt niet vanaf of op El Calefate. el Calefate - Puerto Madryn per vliegtuig, any, is beter dan met de bus en met de bus is het zeker 1200-1500 km met iig 1 overstap.
Idd LADE ( bijnaam LA DEmora - de vertraging, is een. Tja… Avontuur… Maar als je de kans krijgt: doen!
Ik heb ooit eens de driehoek Comodoro Rivadavia - El Calafate (Fokker F27) , El Calafate - Usuhaia (Fokker F28) en terug naar CRD gemaakt. We vlogen laag en sportief zeg maar.