Wie kan mij met het volgende helpen:
het schijnt dat je op binnelandse vluchten in Argentinie maar 15 kg bagage mee kan nemen (excl. hand bagage). Klopt dit ook echt en controleren ze hier streng op?
Wie hier iets meer over weet, laat me even weten!!
:vak01:
De hoeveelheid bagage die je mag meenemen wordt bepaald door de vliegtuigmaatschappij waarmee je vliegt. Controleer op hun site hoeveel je mee mag nemen op binnenlandse vluchten.
Aerolineas Argentinas/Austral: 15kg
LAN Argentina: 20kg
Maar een paar kilo overgewicht bij Aerolineas doen ze normaal gesproken niet moeilijk over. En áls je bij moet betalen, dan is dat heel schappelijk gelukkig, in tegenstelling tot europese airlines >>>
Bijkomend voordeel als je met Iberia vliegt (andere maatschappijen weet ik niet), je mag op de intercontinentale vlucht 2x 23kg meenemen, dus laatste dag Buenos Aires kan je flink gaan shoppen :biggrin:
Bijkomend voordeel als je met Iberia vliegt (andere maatschappijen weet ik niet), je mag op de intercontinentale vlucht 2x 23kg meenemen, dus laatste dag Buenos Aires kan je flink gaan shoppen :biggrin:
Deze regel van 2x23 kg per persoon geldt ook vanaf Europa naar Argentina, dus er zijn geen excuses meer om ons hier niet te verblijden met drop, Hema-worsten, hagelslag, pindakaas (zonder suiker), speculaasbrokken, winegums, pindasaus, sambal, etc (terwijl ik dit opschrijf loopt het water in mijn mond)
Maar sturen jullie mij dit dan?
Quilmes, alfajores, empanadas, lomo, die lekkere zoutjes die je altijd gratis bij je bier krijgt, goedkope sigaretten, dulche de leche, facturas , knappe Argentijnen…
Het erge is dat hier veel producten die geen suiker horen te bevatten dat helaas wel als ingredient hebben: bijvoorbeeld pindakaas, maar ook fabrieksbrood heeft suiker (merk Fargo etc). Koffie wordt standaard geroosterd mét suiker, dus je koopt filterkoffie en op de verpakking staat doodleuk; ingredienten: koffie, suiker. Alle vruchtensappen bevatten bijna suiker en heel veel water. Lang leve de suikerbietenlobby alhier!
mijn ervaring met austral (valt onder aerolinas)… ik heb 3 vluchten 22 KG meegenomen en geen enkele keer hoeven bij te betalen. Ze doen helemaal niet moeilijk. Bij mij althans, was in december 2008.
Heb in 2006 en 2008 binnen Argentina wel 15 keer gevlogen en nooit hebben moeten bij betalen en we hadden per persoon bijna 30 kilo bij ons, dus ze maken er geen punt van en dat klopt als je ziet wat de argentijnen zelf meeslepen in het vliegtuig dan denk jij waar maak ik mij druk over!!!
Geweldig aanbod Gallina :chin: Maar gelukkig komt mijn familie ook halverwege november en zullen ook zeker eea voor mij meenemen. Daarnaast komt er nog meer familie begin december, ik kan wel even vooruit. Dus Jan…
Als je nou begin december in Bariloche bent, dan heb ik wellicht nog wat leuke Argentijnen voor je in de aanbieding, laat me maar weten via pm, bij deze ben je uitgenodigd voor het bruiloftsfeest