Opmerkelijk: Brazilianen voorrechten bij KLM

Opmerkelijk vind ik het volgende:
als je een KLM-ticket koopt naar Brazilie (naar Sao Paolo, bijvoorbeeld) en de heenreis vanuit Amsterdam onderneemt, mag je 2 x 23 kg. meenemen. Maar als je hetzelfde ticket in Brazilie koopt en dus de heenreis vanuit Brazilie onderneemt, mag je 2 x 32 kg. meenemen!

Kijk even op de luchthaven, kan met onze ARBO te maken hebben dat je op Schiphol minder mag inchecken. Koffers > 23kg krijgen daarom ook een speciaal label erbij dat ze extra zwaar zijn. In andere landen kan dit minder streng zijn.

De koffers van die Brazilianen komen wel aan op Schiphol en vertrekken ook daar vandaan.
Als je veel meer betaalt in Nederland, DAN mag je ook net zoveel bagage meenemen.
Waar het mij dus omgaat: dit is een Nl. airlines, maar passagiers reizende vanuit Nederland (over het algemeen zijn dit Nederlanders) hebben een nadeel t.o.v. passagiers reizend vanuit Brazilie!

Vreemd dat ze in Nederland nog steeds 32kg mogen meenemen. Mail KLM er eens over, ik ben ook wel benieuwd naar de reden. Het is wel gek inderdaad.

(Het schijnt dat Amerikanen onbeperkt ruimbagage mogen meenemen, geen idee of dat nog steeds zo is. Zelfde verhaal!)