Hoi,
wie weet dit. Ik heb via cheaptickets geboekt voor een reis met TAM naar Sao Paulo. Er stond het logo van TAM. Maar de vlucht vanaf amsterdam naar Frankfurt wordt uitgevoerd met KLM. Met TAM mag je namelijk 2 stuks bagage meenemen, maar nu staat er bij KLM 1 baggage.
Enig idee of ik nu gewoon toch 2 stuks baggage kan meenemen? Iemand hier ervaring mee?
Op de terugweg vlieg ik Rio Parijs met TAM en van Parijs amsterdam met Air France. Ik vind het raar dat er TAM logo’s staan etc dat dan toch ineens de KLM/Air france regels voor baggage zouden gelden?
Op Europese vluchten mag je inderdaad maar 1 stuk ruimbagage meenemen. Op veel intercontinentale vluchten 2 stuks. De tickets kloppen dus. Dikke kans dat je dus 30-50 euro per extra bagagestuk per reis extra mag betalen als je perse 2 stuks wilt meenemen. Desnoods verifiëren bij TAM of ze geen extra vrijstelling kan regelen bij haar partners.
hey, maar vorig jaar bv, toen KLM nog oude regels had van 2 baggage stukken, mocht ik er ook 2 meenemen zonder problemen, op het europese gedeelte? Probleem van TAM is, dat ze alleen telefonish bereikbaar zijn in het buitenland Vraag het hun wel anders in Brazilie! Mocht iemand wel ervaring hebben met hun, hoor ik het graag, bedankt
De keten is zo sterk als de zwakste schakel. Wij vliegen veel naar Azie. Lange-afstands maatschappij staat veelal 30 kg toe, en toch is het ticket in principe 20 of 23 kg vanwege laatste stukje KLM/British Airways/Lufthansa. Dus ik ben bang dat net zoiets met de 2-stuks (dus 46 kg) TAM versus laatste stukje KLM geldt…
oh echt balen had speciaal TAM gekozen vanwege de mogelijkheid voor het extra koffer… nou ja, weet ik voor de volgende keer, neem ik de ICE wel naar frankfurt bedankt voor de info
Mmm dat is raar, dacht dat het niet uitmaakte of je hier of daar boekte.
Ben afgelopen jaar met Iberia gevlogen en toen mocht ik wel 2 stuks inchecken.
Wil dit jaar in BR gaan wonen en aardig wat meenemen, ook een fiets. Zocht naar flexibele tickets, maar op KLM lukt het me niet eens om daarop te selecteren. Er is dus nog wat research vereist.
Hoi,
met Iberia kan het wel ja, maar met Iberia heb je geen TV in de stoelen voor je zitten en ik vind dat wel prettig voor een lange vlucht.
Volgens mij als je TAM met lufthansa combineerd mag je wel 2 stukken baggage meenemen. Mijn reisgenoot vliegt met TAM en lufthansa heeft die optie wel voor 2 stuks baggage. Ik helaas maar 1 stuk
En KLM, ik zag dat de goedkope tickets je ook niets meer kunt wijzigen en annuleren.
maar kijk de baggage regels van KLM maar, daar staat duidelijk in maar 1x stuk baggage, tenzij je zo’n frequent flyer bent en een hoop miles al hebt verdient mag je wel 2x baggege meenemen!