Air-France/KLM vraagt geld voor extra bagage

Air-France/KLM vraagt geld voor extra bagage

Passagiers die Economy Class reizen met Air France-KLM moeten vanaf 1 november extra betalen voor een tweede stuk bagage op de routes tussen Europa en Noord-Amerika.

Het inchecken van een tweede stuk bagage op routes vanuit Europa naar de Verenigde Staten en Canada gaat 50 euro kosten. Bij vluchten in omgekeerde richting geldt een heffing van 50 dollar. “De maatregel is in lijn met wat andere maatschappijen al doen op Noord-Atlantische routes”, aldus een woordvoerster.

Bron: HLN Reisnieuws

Op KLM.nl wordt dit bericht bevestigd (echter niet voor Canada, maar daar ga ik achteraan en wordt bijgehouden in het Canada Reiscafé).

Nieuwe bagageregels op vluchten tussen Europa en de Verenigde Staten

Met ingang van november 2009 mogen onze Economy Class passagiers slechts 1 stuk ruimbagage kosteloos meenemen op vluchten tussen Europa en de Verenigde Staten.

**Speciaal tarief**

Economy Class passagiers kunnen een tweede stuk bagage inchecken voor een vast tarief van EUR 50. Bij vertrek vanuit de Verenigde Staten geldt een tarief van USD 50. Het tarief voor een tweede bagagestuk geldt voor tickets gekocht vanaf 1 november.

Flying Blue Elite deelnemers
Als Flying Blue Silver, Gold of Platinum deelnemer kunt u 2 stuks ruimbagage kosteloos inchecken. Ook wanneer u in World Business Class reist, betaalt u niets extra’s voor een tweede bagagestuk.

Check in online en krijg 20% korting
Voor een tweede bagagestuk kan eenvoudig worden betaald tijdens het inchecken. Als u dit regelt wanneer u online incheckt via KLM.com, betaalt u 20% minder: u heeft alleen een creditcard nodig. Lever vervolgens uw bagage in bij een bagage afgiftepunt op de luchthaven. Natuurlijk kunt u ook uw overbagage regelen bij de incheckbalie op de luchthaven.

Stuksconcept
Onze vluchten tussen Europa (inclusief Algerije, Marokko en Tunesie) en de Verenigde Staten vallen onder het stuksconcept. Dit betekent dat u op deze routes een aantal stuks bagage mag meenemen. Uw standaard hoeveelheid bagage staat altijd op uw e-ticket. En natuurlijk kunt u alle details over bagage op onze website terugvinden.

Bron: Nieuws & Pers > Reisnieuws KLM.com

Bedankt voor de info Jurjen. Btw, we namen toch al nooit meer dan 1 koffer ruimbagage pp mee dus voor ons zal dit niets uitmaken
Cheers
Yeehaw

Ik doorgaans ook niet, maar er zijn mensen die het doen.
(En voor mijn verhuizing naar Canada komende winter is alles meegenomen!)

Ben vooral benieuwd of de prijzen hierdoor zakken, want de tweede koffer wordt nu een optie, waar tot voorheen iedereen sowieso al voor betaalde.

Wishful thinking I guess…:vak01:

Update: ik heb met KLM gemaild en de nieuwe regel gaat enkel van kracht op vluchten van/naar de Verenigde Staten en dus niet van/naar Canada.