klm tickets

Zoals bekend verschillen de KLM tarieven aanzienlijk van land tot land Dat heeft marketing technische redenen
Een business class ticket van Amsterdam naar Mombasa kost bv 2800 Terwijl dat zelfde ticket vanaf Dusseldorf met een stop in Amsterdam 1500 kost
Voorwaarde is wel dat je opstapt in Dusseldorf
Heeft iemand er ervaring mee of het mogelijk is om in Amsterdam uit te stappen en je ruimbagage er uit te krijgen? Of komt die bagage er zowiezo uit omdat je daar de EU binnen komt
Hoor graag of iemand daar ervaring mee heeft

Geen ervaring helaas, maar misschien kan je je vraag beter stellen in de facebook groep Nederlanders in Kenia. Dat is meer actief.

Bedankt voor je reactie Ik herinner mij ergens iets gelezen te hebben over dat uitstappen in Amsterdam Ik ga het proberen op de Face book groep

Een aantal jaren geleden heb ik een retourvlucht gehad vanuit Bremen naar Tanzania via KLM, middels een tussenstop op Schiphol.
Op de terugweg hadden we vanwege sneeuwval 6 uur vertraging op Schiphol en wilden we niet meer door vliegen naar Bremen. Dit was onmogelijk. Als we dit door gingen zetten kregen we een behoorlijke boete en konden de koffers niet mee krijgen. Nazenden van de koffers betekende ook weer veel geld betalen.

ik heb de vraag ook gesteld op de face book groep Nederlanders in Kenya De reacties zijn zeer uiteenlopend
Sommigen geven aan dat het geen probleem is om in Nairobi je bagage te labelen naar Amsterdam,terwijl anderen het sterk afreaden ivm boetes etc