Vliegen Dusseldorf Kuala Lumpur of Bangkok

Ik heb net een vlucht gevonden via Orbitz.com 1102$ (~~706euro) naar Kuala Lumpur.
Eerst met KLM van Dusseldorf met een city hopper terug naar Amsterdam (waar ik woon) en dan met de reguliere KLM vlucht (die normaal gesproken 1004 euro kost direct vanaf amsterdam!!!) naar KL.

Zelfde weg terug.

Zit te denken om met de trein naar Dusseldorf te gaan (er is een directe verbinding van Dusseldorf station naar vliegveld - 10 minuten met de trein, 2hr16m totaal vanaf Amsterdam, retour is op dit moment 38 euro speciale aanbieding of 78 euro 1e klas) en daar keurig in te checken.

Echter wat zijn de mogelijkheden om bij terugkeer de baggage in Amsterdam uit te klaren en de vlucht naar Dusseldorf te vermijden…?
(bijvoorbeeld bij inchecken in KL aangeven dat de baggage naar Amsterdam moet… schijnt geen probleem te zijn… van horen zeggen…). Op deze manier check ik steeds van de correct plek in en vermijn een nutteloze Dusseldorf <->Amsterdam rondreis :wink:

Voor de bijna 300 euro verschil lijkt me al deze moeite misschien toch de moeite waard.

(zonder speciale aanbieding is enkele reis Dusseldorf ~~50 euro, je voordeel zal dus rond de 250 euro liggen).

Graag echte ervaring of inzicht van mensen die er echt iets over kunnen zeggen (bijvoorbeeld bij reisbureau of KLM werken ;-?)

grtjs

Leon - Amsterdam

Grappig dat ik tegen dit onderwerp aanloop. Ik ben namelijk tegen een soortgelijke KLM-vlucht aangelopen, namelijk een retour Brussel-Amsterdam-Kuala Lumpur voor iets meer US$ 1.200 via www.expedia.com, en ik zat met precies dezelfde vraag. Ik heb goed nieuws. Eind mei 2008 heb ik per email het volgende antwoord van de KLM-klantenservice gekregen:
Het is geen probleem om op de terugreis de laatste gedeelte van uw ticket niet te gebruiken. Om ervoor te zorgen dat uw bagage tot Amsterdam word ingecheckt dient u dat door te geven op het moment van inchecken in Kuala Lumpur, dat u niet verder zult reizen na Amsterdam. Om misverstanden te voorkomen attenderen wij u erop dat de heenreis wel dient te worden gevlogen zoals het op uw ticket staat.

Dus het laatste deel van je reis, namelijk de vlucht van Amsterdam naar Brussel of Dusseldorf, kan je gewoon laten schieten.

Nog een tip. De vlucht naar Kuala Lumpur vanaf Brussel is slechts iets duurder dan vanaf Dusseldorf. De vluchtverbinding is echter beter met een veel kortere overstaptijd op Schiphol op de heenweg, namelijk slechts 50 minuten. En omdat ik in Den Haag woonachtig ben is voor mij de treinreis naar Brussel korter, sneller en goedkoper.

En nog een tip. Ik heb gelezen op internet dat je voor de treinreis naar de luchthaven van Dusseldorf al uit moet stappen in Duisburg en dat je daar moet overstappen voor de luchthaven Dusseldorf. Je kan zelf waarschijnlijk met een reisplanner wel uitzoeken of deze tip klopt.

Groet,
Johan

En het kan allemaal nog veel goedkoper als je bereid bent vanaf Parijs CDG te vertrekken. Je vliegt dan met de KLM het traject CDG-AMS-KUL voor US$ 975, dus voor zo’n 615 euro.
Je neemt de trein naar Brussel-Zuid en stapt daar over op de TGV direct naar de luchthaven van Parijs Charles de Gaulle.
Hoewel de besparing aanzienlijk is, vind ik het net teveel moeite. Ik kies vanwege het gemak voor vertrek vanaf Brussel. Maar misschien vind jij het wel de moeite waard.

Ha whatsinaname,
dank voor je informatieve antwoord! En dit is inderdaad heel goed nieuws om te weten; misschien neem ik de volgende keer dan toch een vlucht vanaf dusseldorf.
Op dit moment ben ik echter gelukkig met het ticket van Finnair, voor 505 euro inclusief alles retour bangkok in november!!! Kan niet beter (5 uur overstappen heenweg helsinki maar wel vanaf amsterdam vliegen; terug slechts 1.5 uur overstappen).
Helaas is deze aanbieding volgens mij niet meer beschikbaar; ik kon voor die prijs slechts 1 persoon boeken, toen was de aanbieding weg;
maar volgens mij loont het regelmatig op hun website te kijken voor speciale prijzen en een beetje met de data te spelen.

Een geweldig prijsje voor zo’n retourtje Amsterdam-Bangkok. Zo’n ticket kan je inderdaad niet laten schieten. Gefeliciteerd!

Ik heb inmiddels een retourtje Brussel-Amsterdam-Kuala Lumpur gekocht met de KLM voor 620 euro all in. Ook al zo’n onwaarschijnlijk lage prijs. Anderhalve maand geleden gingen de prijzen tot mijn grote verrassing ineens met 200 dollar omlaag. Die prijsverlaging duurde slechts drie dagen (en overigens alleen op Amerikaanse websites) en ik heb gelijk toegeslagen. Ik heb geboekt via www.orbitz.com en eigenlijk heb ik een KLM-ticket gekocht bij Nortwest Airlines (partner van KLM), zo blijkt uit de afrekening van mijn creditcard. Ik vertrek 29 januari a.s. voor drieenhalve week. Op de heenreis heb ik een overstaptijd van 50 minuten op Schiphol, dus mooier kan eigenlijk niet.