Gunstig

KLM vliegt van Dusseldorf naar Amsterdam en vervolgens naar Bangkok.
Voor het gehele traject dient er te worden opgestapt op Dusseldorf

Nu vraag ik me af hoe reeel de mogelijkheid is dat de City Hopper vlucht van Dusseldorf naar Schiphol wordt gecanceled?

Indien dit zo is dan wordt de vlucht AMS BKK gemist en dat is eigenlijk te bizar voor woorden, met schiphol op 65 min rijden.

De vlucht van Dusseldorf naar Amsterdam zal niet zomaar geannuleerd worden, want het is gewoon een lijndienst. Maar ja, het kan natuurlijk altijd door welke reden dan ook (weersomstandigheden, technisch probleem).
Mocht deze vlucht geannuleerd worden, waardoor je de doorverbinding van Amsterdam naar Bangkok mist, dan is de luchtvaartmaatschappij er verantwoordelijk voor om je een alternatief aan te bieden (dit geldt als alle vluchten in 1 ticket zijn geboekt).

Ik weet niet de overstaptijd die je tussen de vluchten Dusseldorf-Amsterdam en Amsterdam-Bangkok hebt, maar mocht de vlucht Dusseldorf-Amsterdam gecancelled worden, dan zou het nog kunnen dat er een latere vlucht Dusseldorf-Amsterdam kunt nemen en dat je dan de doorvlucht alsnog haalt, KLM heeft momenteel zo’n 6 vluchten per dag tussen DUS en AMS.

Zoals je zelf al aangeeft: als je een ticket vanaf DUS via AMS boekt, ALTIJD in DUS opstappen. Indien je dit niet doet en direct naar Amsterdam gaat, zullen al je vluchten automatisch geannuleerd zijn.

Wederom bedankt, :chin:

Het ging mij er meer om of de vlucht Dusseldorf Amsterdam bij te weinig passagiers geschrapt kon worden terwijl het ticket Dusseldorf Bangkok is

Gelukkig heb ik nog een zee van tijd.
De orientatie fase vind ik belangrijk vandaar mijn vragen. :wereld: