Terugvlucht

Momenteel ben ik aan het droogzwemmen, immers misschien gaan we als gezin volgend jaar naar Thailand.

Als de terugvlucht gaat vanaf Bangkok -Amsterdam - Dusseldorf is het dan mogelijk om tijdens de incheck in Bangkok aan te geven dat de bagage in Amsterdam afgegeven kan worden.

Heen is dit niet mogelijk omdat er dan een No Show is.

Terug zou dit wenselijk zijn en een rit Dusseldorf Amsterdam besparen

Heen is dat idd niet mogelijk omdat dan al je vluchten automatisch geannuleerd zullen worden. Wat de terugreis betreft ben je afhankelijk van de persoon bij de incheck. Normaal gesproken doen ze niet echt moeilijk en zullen ze, als je dit aangeeft, er voor zorgen dat de bagage er op de bagageband in Amsterdam af kunt rollen. Alleen zijn ze dit niet verplicht en ben je dus afhankelijk van de coulance van de betreffende medewerk(st)er.

Bedankt voor je antwoord.

Kun je dit checken aan het label ?
Ik moet me niet voorstellen dat de bagage doorgaat naar Dusseldorf.

Volgens mij kun je dan ook problemen krijgen dat de bagage aan boord is en het gezin niet ( Boete… veiligheid )

Oei, das een goeie…volgens mij staat op het label idd gewoon altijd de eindbestemming, dus dan zou je moeten meekijken bij de incheck als de medewerk(st)er het label om de koffer hangt.

Bagage zal niet zo snel doorgaan naar Dusseldorf als de passagier niet aan boord is, de maatschappij weet natuurlijk nooit wat er in de koffer zit en zal het al snel verdacht vinden als er wel een koffer aan boord is, maar de bijbehorende passagier niet…

Precies,

Volgens mij staat daar zelfs een boete op.

Misschien niet de juiste thread maar ik heb veel vliegticket sites tot mijn beschikking.
Wanneer is het juiste tijdstip om naar vliegtickets voor Juli /Aug 2010 te
gaan kijken.

We zijn Hoogseizoen afhankelijk.

Gr Searcher

Vaak tonen de luchtvaartmaatschappijen zo’n 11 maanden van tevoren de beschikbaarheid voor hun vluchten, al verschilt dit een beetje per maatschappij. Je kan me tegen die tijd altijd een PB’tje sturen zodat ik eens (geheel vrijblijvend uiteraard) voor je kan kijken naar de beschikbare prijzen.

Groeten uit Bangkok,

Dave

Bedankt Dave,

Als de kogel hier door de kerk is zal een search op prijs worden gesteld.

Gr Searcher

Op de label staat inderdaad de eindbestemming vetgedrukt en daaronder de overstap bestemmingen.
Als je in Amsterdam wilt uitstappen dan probeer je tijdens het inchecken de baggage naar AMS te labelen, zoals al eerder gezegd vriendelijk vragen en ik denk in Thailand heb je een grote kans dat ze dit honoreren. Nee heb je en ja kun je krijgen.
Probeer dit niet op de heenweg, een no show!

let er wel op door op de label te kijken dat er ook AMS staat en niet DUS voordat de baggage op de band naar achteren gaat! Dan weet je zeker dat je baggage ook in Amsterdam op de band terecht komt.

succes ermee,
Frank