Laatste gedeelte van de vlucht niet maken

Misschien zijn er al eerder vragen over geweest maar het volgende: we maken in april een reis naar brazilie, vlucht via dusseldorf, amsterdam, rio. En terug rio, amsterdam, dusseldorf. Wij hebben alleen handbagage bij ons en willen op de terug weg in amsterdam uitstappen en het laatste gedeelte van de vlucht niet meer nemen.
1: Kan dit zonder kosten?
2: Moeten we hier melding van maken als we in Amsterdam zijn of gewoon niet komen?

Ik hoor graag of iemand hier iets over weet.

Volgens mij zou dat, met alleen handbagage, zonder problemen moeten kunnen. Ze kunnen je moeilijk verplichten weer in te stappen. :slight_smile:

Even melden daar ter plekke lijkt me wel netjes anders gaan ze zoeken naar je.

Maar goed, das gevoelsmatig hoor, zeker weten doe ik het niet.

Je moet het absoluut melden, want ze tellen koppen voor het wegvliegen. Meestal is het geen probleem.

Ben even benieuwd, hoe kom je aan je bagage?

Handbagage pak je uit het rekje boven je hoofd :):slight_smile: Sorry, flauwe grap, je zult over het hoofd hebben gezien dat ze geen ruimbagage hebben.

…en als je wel ruimbagage hebt dan meld je bij het inchecken dat je je bagage eerder wilt hebben. je krijgt dan een ander bagagelabel.

Terecht grapje, slecht gelezen ;-(

Willem

hoe verwijder ik de post hierboven?

Ik denk niet dat je het moet melden. Als je handbagage alleen hebt en je komt niet op dagen dan word je gewoon van de vlucht gehaald 10 minuten van te voren. Op Schiphol werkt het zo dat alleen die mensen die bagage hebben aan boord en ingechekt zijn worden omgeroepen. Het gebeurt dagelijks dat mensen niet komen terwijl ze wel al ingechekt zijn of te laat.

Lijkt me kwestie van fatsoen dit even te melden. Kleine moeite.

Met het risico dat je als passagier op een gegeven moment op de no-fly-lijst (soort zwarte lijst van irritante passagiers) van de airline komt te staan en niet meer mee mag vliegen op je volgende vakantie.

Gewoon even melden, kleine moeite, voorkomt een hoop gezeur.

wel even opletten dat er ook echt daadwerkelijk mensen uit de plain mogen. nu zal dat in dit geval wel zo zijn, maar soms heb je een stopover waar alleen getankt wordt en mag je de plane helemaal niet uit. niet relevant voor deze case, maar toch.

En wat doe je dan voor kleren, daar je enkel met handbage rondreist, draag je dag in dag uit hetzelfde pakje? :o

Ik wil je niet iig op de hotseat zetten. Excuses.

Hoe zit het nu precies? Eerste deel van de heenreis missen betekent ticket ongeldig. Terug eerder uitstappen zonder bagage is geen probleem. Als het alleen een tussenstop betreft (er wordt niet van toestel gewisseld) dan kan het lastig zijn. Het overslaan van het laatste deel van de terugreis moet wel worden gemeld! Zo weet men dat ze niet op u hoeven te wachten of naar u hoeven te zoeken. De baliemedewerker van de luchtvaartmaatschappij zal het resterende deel van het traject annuleren. U heeft in geen geval recht op restitutie van (een deel van) de ticketprijs.

Dit is wel een leuke. Daar moet je (denk ik) vrouw voor zijn om daar aan te denken. Nu wordt het wel intrigerend. Tja, soms zie je mensen een vliegtuig binnenkomen met handbage waarvan je denkt dat ze aan het verhuizen zijn. Ik snap nooit dat de maatschappijen dat nog altijd toelaten.

Alsjeblieft, ChrissievanZettie, help ons uit de onzekerheid. Ga je alleen voor een weekendje naar het strand? 't Is wel gemiddeld 25 graden in april in Rio, dus het zou kunnen. Bikini mee, kleren worden niet vuil want die draag je bijna niet. En anders hotel aan het strand, kleding wassen in de badkuip, (strand)badhanddoek van het hotel mee. Ja, zo kan het :wink:

En Natural Earth, het eerste deel van de vlucht maken ze natuurlijk wel, ze kunnen waarschijnlijk niet in Amsterdam inchecken met een ticket vanaf Dusseldorf. Maar als ze op de terugweg in Amsterdam melden dat ze niet verder mee willen, zullen ze niet onder dwang of gewapenderhand aan boord gebracht worden. En bij de douane hoef je geen ticket te laten zien.

Chrissie? Please…