Terugvlucht "gedeeltelijk" gebruiken?

Ik ben momenteel aan het zoeken naar een zo goedkoop mogelijke vlucht naar Hong Kong, hierbij zoek ik niet alleen vanaf Schiphol maar ook Brussel en Dusseldorf. Nu zag ik dat een van de goedkoopste vluchten vanuit Brussel op de terugvlucht een tussenlanding op Schiphol maakt, alvorens door te vliegen naar de eindbestemming. Pure tijdverspilling uiteraard, maar door dat idiote prijsbeleid is het helaas niet anders.

Nu is het me bekend dat je voor de heenvlucht niet direct naar Schiphol kan gaan omdat dan je hele ticket wordt geannuleerd (aangezien de heenvlucht via Parijs gaat sowieso niet relevant). Maar voor de terugvlucht zou het wel degelijk een optie kunnen zijn. Maar dan moeten ze de bagage uiteraard niet doorlabelen voor Brussel, maar moet ie in Amsterdam op de band komen te liggen. Nu is mijn vraag: weet iemand of vliegmaatschappijen hieraan zullen meewerken? Of zullen ze je verplichten toch door te vliegen naar Brussel?

En als ik dan toch bezig ben, de heen"vlucht" betreft de TGV vanaf Brussel Midi Rail Station. Weet iemand wat ik me hierbij moet voorstellen? Check je daar dan ook al je bagage in of gebeurt dat pas in Parijs? En kan je bij wijze van spreken direct instappen of zal je ook hier ruim van tevoren aanwezig moeten zijn?

het ligt eraan wie je treft aan de incheck balie soms willen ze weleens de bagage labelen tot tussen landing als je daar om vraagt ik zou het in iedergeval altijd vragen nee heb je en ja kan je krijgen

groetjes dirk

Sommige maatschappijen, en ik heb het idee met de KLM voorop, worden steeds strenger. Men weet natuurlijk dat er veel Nederlanders op deze manier goedkopere tickets bemachtigen, maar ze eisen dan wel dat je die vluchten ook echt allemaal maakt. Ook al is de dame aan de incheckbalie misschien te verleiden om je bagage naar Amsterdam te labellen, je staat te boek als overstap-passagier en de bemanning van het toestel naar Brussel verwacht je waarschijnlijk ook aan boord. Wanneer je niet komt opdagen, zal je naam waarschijnlijk meerdere malen worden omgeroepen en zal men uiteindelijk zonder je vertrekken. Je staat dan te boek als ‘no-show’ passagier. Of dat gevolgen kan hebben, geen idee.

Voor inchecken op Brussel-Zuid voor de trein naar Parijs: https://w3.airfrance.com/BE/nl/local/resainfovol/avion_train/avion_train_ligne_cdgbru.htm

Zo te zien moet je je bagage dus nog wel zelf afgeven, maar je hebt dan al wel ingecheckt.

Ik weet trouwens niet wat je voor je ticket betaalt, maar ik zag laatst dat British Airways van Amsterdam naar Hong Kong nu tickets heeft voor rond de 560 Euro. Misschien interessant.

Bedankt voor de reacties, ik had het ergens al wel verwacht, het zal een kwestie van afwachten worden. Nu maakt het op zich niet zoveel uit, thuis kom ik toch wel, het kost alleen zoveel extra tijd.

Die link naar Air France is trouwens wel een erg goeie, ik had wel wat gegoogled, echter zonder resultaat. Als het dan toch met een overstap moet, dan lijkt dit toch wel een ideale optie.

Overigens had ik in eerste instantie een vlucht van slechts €350 (Air France) op het oog. Maar helaas, nu ik eindelijk de duidelijkheid heb dat ik op de zaak gemist kan worden is die vlucht spoorloos verdwenen :frowning:

Ik heb deze situatie ook weleens gehad.

Ik had vorig jaar een ticket AMS - Seoul - Bangkok, en terug. Mijn originele plan was om in de ZuidOost-Azie regio te blijven, maar uiteindelijk was ik toch van dat plan afgeweken om China in te gaan. Ik zit dus al halverwege Korea, en dacht dat ik het segment Bangkok - Seoul wel zou kunnen cancellen. In Hanoi waren die lui nog wel overtuigd dat dat zou kunnen, maar toen ik dat eenmaal echt wilde doen in Hong Kong, kon het ineens niet meer. Ik moest dus persé dat stuk van Bangkok naar Seoul vliegen om ook van Seoul naar Amsterdam te mogen. Heel jammer, dus.

Het zou allemaal zo makkelijk kunnen zijn, maar vliegtuigmaatschappijen… Er zit ook zo’n hele bureaucratie bij waardoor je echt niet kunt doordringen. Toen ik in Hong Kong belde naar de costumer service van Korean Air belde, kreeg ik een grietje in Ierland aan de lijn. Vaag gedoe, allemaal…

en je moet er voor waken dat het op Schiphol niet alleen een tankvlucht is. (denk het niet) maar het kan zo zijn dat er helemaal niemand uitgaat in amsterdam.

vaak moet je gewoon ter plekke vragen en geluk hebben.

dat omroepen valt denk ik wel mee, als het hetzelfde vliegtuig is, blijven de passagiers die doorgaan gewoon zitten, moet je echt overstappen, dan kan het wel dat ze je ‘missen’

350 euro is trouwens wel de moeite van het omvliegen waard! jammer dat het tarief spoorloos verdwenen was, maar misschien vind je iets anders !

Inmiddels was dit inderdaad geen probleem meer, we vliegen nu vanaf Düsseldorf met een tussenlanding in Dubai, da’s toch wel erg ver met de trein :smiley:

Wel hebben we nu zonder meerprijs op de heenvlucht een stopover van een dag, het is niet veel maar hopelijk genoeg om toch even de sfeer op te snuiven (en ooit in een koelere periode nog eens terug te keren…). Die €350 euro is het dus niet geworden, uiteindelijk zijn we per persoon zo’n €160 meer kwijt. Nog steeds wel te overzien, al blijft het toch een tikje decadent om even voor een “stedentrip” zo’n eind te vliegen…