Vraag over Brussel->Amsterdam->Peking->Guiling

Hallo,

Volgend jaar wil ik graag voor een maand naar China, de goedkoopste ticket die ik kan vinden is om vanaf Brussel te reizen.

Brussel->Amsterdam->Peking->Guiling

Ik kom zelf uit Hilversum, en Brussel is toch een eindje weg. Met de trein ben ik er in 3 uur, de vliegtuig vanuit Brussel vertrekt om 18:15, dat kan ik makkelijk redden.

Met de terug reis zal ik landen om 21:50 in Brussel…en dat is telaat voor de laatste trein terug naar Hilversum, dus ben ik gedwongen om een nachtje te blijven in Brussel.

Waar ik benieuwd naar ben is, in Brussel check ik in, om vervolgens met de vliegtuig terug naar Amsterdam te komen, is het niet mogelijk om gewoon in Amsterdam in te checken? lol2, want de zelfde vliegtuig die vertrekt van Amsterdam naar Peking kan je namelijk ook boeken zonder vertrek uit Brussel, maar wel 300 euro duurder. Weet ook iemand hoe het werkt met de koffers? Check ik ze in in Brussel en haal ik het weer op in Peking of moet ik met de overstap in Amsterdam mijn koffers nog eens inchecken? want als dat het geval is, kan ik met de terugweg gewoon mijn koffers ophalen in Amsterdam en met de trein naar huis i.p.v helemaal naar Brussel te gaan :cheer:

Is mijn verhaal nog te volgen? en kan iemand mij hier iets meer over vertellen?

mvg

Lilly

:chin:

Ik kan je verhaal volgen, en ik moet je teleurstellen.

Als op je ticket staat dat je in Brussel vertrekt, dan MOET je in Brussel vertrekken. Check jij niet in in Brussel, dan ben je een ‘no show up’ en dan wordt je plaats vergeven. Je kan dan NIET in A’dam alsnog erbij gaan zitten, je wordt simpelweg geweigerd.

De terugweg is een ander verhaal. Wanneer je bij het inchecken in China meldt dat je in A’dam reeds uit wilt stappen, dan is dat meestal geen probleem. Je krijgt een boardingpass naar A’dam, en ook je bagage wordt slechts tot A’dam gelabeld.

Conclusie: laatste deel van een vlucht kun je meestal laten vervallen, het eerste deel absoluut niet.

1 like

Mochten ze op de terugweg niet je bagagelabel naar Amsterdam willen veranderen, dan kun je altijd nog vlak voor aankomst spelen alsof je misselijk bent/last van je oren hebt en liever met de trein naar België verder reist. Vraag of ze je bagage eruit halen en verlaat het vliegtuig. Heb verhalen gelezen waarbij dit is gelukt.

Succes! :slight_smile:

1 like

Bedankt voor jullie reacties :chin:

Nog een ding wat me niet helemaal duidelijk is, labelen ze de koffers al vanuit Guiling of pas in Peking naar mijn eindbestemming? Ik zal zeker alles proberen om in Amsterdam te eindigen en niet in Brussel hehe.

Waarschijnlijk in Guilin. Maar dat is iets wat je ter plekke makkelijk kan navragen.

Check eens bij een reisbureau of ze de vluchten BRU-AMS niet kunnen omzetten in een trein/thalysticket (eventueel vanuit Antwerpen als dat gemakkelijker is). Je moet dan wel in AMS je afgestempelde treinticket laten zien om te tonen dat je in België vertrokken bent. Dat zou in jouw geval de terugreis veel gemakkelijker maken. Bagage gaat maar tot AMS en je neemt gewoon de trein niet.

Een paar maand geleden heeft een reisbureau het voor mij zo geregeld voor een vlucht naar San Francisco, dus het is weldegelijk mogelijk! In plaats van te vliegen van BRU naar AMS, nam ik de trein vanuit Antwerpen. Ik moest wel in het centraal station van Antwerpen “officieel inchecken” aan de balie van KLM.