Hoi, ik heb gekeken bij Malaisia airlines naar vluchten naar b.v. Medan en Denpasar ( v.a. Kuala Lumpur).
Als ik b.v. rond 13 augustus kijk voor een enkeltje zie ik 83 ind. roepie. Als ik dit omreken kom ik ongeveer op 18 euro. Kan dit wel kloppen? Aangezien ik wel eens heb zien staan dat airasia goedkoper zou moeten zijn… Is dit dan incl. alles? Of komen hier nog kosten ( b.v. reserveringskosten of andere kosten) bij. En zijn deze vluchten gewoon via de site van Mas te boeken, ook zo ver van tevoren? Waarschijnlijk worden ze duurder als je dichter bij de vertrekdatum zit…Dus ter plekke regelen voor ons niet handig… en ik heb graag mijn vluchten vooraf in NL geregeld zodat ik daarvoor ter plekke geen tijd meer kwijt ben.
Bij airasia kun je waarschijnlijk geen 20 kg meenemen? En voor mijn gevoel is de maatschappij MAS beter ( qua veiligheid vliegtuigen)? Iemand hier ervaring mee? Als de prijs 18 euro voor een enkeltje klopt is dit natuurlijk niet duur…:zon02:
Aziatische prijzen zijn niet inclusief, daar komen nog taxes en brandstofkosten enzo bij.
Met Airasia mag je niet standaard 20 kg meenemen, maar tegen een kleine vergoedig wel. Volgens mij een euro of 6? Dat kun je op de site nakijken. Ikzelf heb vaker met Airasia gevlogen en heb zeer goede ervaringen met hen. Met MAS heb ik nooit korte stukken gevlogen, maar op lange stukken zijn ze erg goed.
P.S. Je maakt trouwens ergens een rekenfout. 86 Indonesische rupies (heten overigens rupia) is minder dan 1 cent. Ik neem aan dat je 86 Maleise Ringit bedoelt? Bovendien zijn de vluchten waarover je het hebt uiteraard geen binnenlandse vluchten, Medan en Denpasar liggen in Indonesie en niet in Maleisie.
Wij hebben al vaak met Airasia gevlogen en altijd zeer naar onze tevredenheid. In maart en april 2011 verblijven wij weer in deze regio en vliegen vanuit Kuala Lumpur en Bangkok naar diverse bestemmingen. Ik heb mij aangemeld als lid bij Airasia en ontvang de nieuwsbrief, waar regelmatig aanbiedingen in staan. Hierdoor heb ik b.v. een retour Kuala Lumpur - Makassar voor €75 geboekt, Kuala Lumpur - Yangon voor € 30,- en Yangon - Bangkok voor 17 Usd. en dat inclusief de luchthavenbelasting. Standaard gewicht is inderdaad 15 kg, maar voor ongeveer € 7 kun je 20 kg meenemen. Airasia vliegt in Kuala Lumpur op het oude internationale vliegveld en voor € 2 heb je een busticket naar de stad (ongeveer 45 km). Airasia vliegt met een vrij jonge vloot. Zoek de website eens op en bekijk de mogelijkheden . www.airasia.com
Bedankt voor de info.
Bedoel uiteindelijk natuurlijk ook retourticket maar had toevallig bij een enkeltje gekeken.
Dacht dat airasia echt kleine toestellen waren maar had op internet gekeken en dat leek mee te vallen. Als veel mensen hier positief over zijn is dit ook een goede optie. :zon02:
En i.d.d. jenny, die rupia en ringit haalde ik even door elkaar…
Bij MAS kom ik idd veel duurder uit voor die korte vluchten. Internationaal hebben ze een mooie rechtstreekse vlucht naar KL.
Hoe boeken jullie deze vluchten, via internet ( en hoe gaat dit dan met ontvangen van tickets) of ook wel via een reisbureau o.i.d. waar je evt ook de internationale vlucht boekt? De boekingskosten ben je voor de int. vlucht dan toch kwijt of we moeten al rechtstreeks bij MAS boeken.
En hoe zit het met de verzekering ( bij doorlopende annulering) Is dit wel gewoon verzekerd aangezien het allemaal losse vluchten zijn? Weet iemand dit?
Ik boek al vele jaren mijn vluchten via internet. Ik betaal met mijn creditcard en ontvang via mijn email mijn Eticket. Ik heb, naast een doorlopende reisverzekering ook een annuleringsverzekering. Ook als je een uitsluitend een ticket bij een reisbureau boekt, valt dit niet meer onder de garantieregeling.