[Ticket vragen] Kuala Lumper - medan

Beste mede-reizigers,

Ik heb de zoekfunctie gebruikt maar mijn vraag werd jammer genoeg niet beantwoord door voorgaande topics.

Ik vlieg op vrijdag 2 aug vanuit Nederland op Kuala Lumper om vervolgens door te vliegen naar medan. Nu twijfel ik om mijn tickets bij aankomst te kopen of op het vliegveld. Nu heb ik van vele reizigers op het werelwijzer reisforum vernomen dat Airasia een goede prijsvechter is om mee te vliegen.

Nu ben ik op onderzoek uitgegaan en kwam een ticket van Kuala Lumper naar medan tegen voor 144 MYR (46 ticket, 52 vlieggeldbelasting) - 144 MYR = +/- 34,50 euro. Bron: Website Airasia

Vraag 1: Nu was mijn eerste vraag, is het zoveel goedkoper op ter plaatsen een ticket te kopen?

Tot mijn verbazing lopen de prijzen enorm op!
1 99 MYR
2 99 MYR
---- Vanaf hier kan ik een vlucht nemen —
3 aug 144 MYR
4 aug 144 MYR
5 aug 200 MYR
6 aug 200 MYR
7 aug 233 MYR
8 aug 263 MYR
9 aug 303 MYR
10 aug 472 MYR
11 aug 546 MYR
Vervolgens dalen ze weer

Update: Dit is excl. kosten voor je bagage (als je door gaat klikken krijg je meer info!)

• 0kg = 0 euro
  • 15kg = 8.75 euro
  • 20kg = 10 euro
  • 25kg = 12.49 euro
  • 30kg = 17.49 euro

deze kosten zijn niet opgeteld bij de 34.50

Vraag 2: weet iemand waarom de prijzen in deze periode stijgen?

Dit zou namelijk voor mij een reden zijn om ze nu al een ticket te boeken omdat er misschien een drukke periode aankomt.

Tot slot las ik in een post het volgende: “Als je een visum bij aankomst in Indonesië wilt kopen, is één van de voorwaarden dat je een ticket het land uit hebt. Dit kun je o.a. via internet bij airasia kopen” (post kwam uit 2009)

Vraag 3: Klopt dit? moet je een terugvlucht uit indonesie hebben geboekt? Wij hebben namelijk een retour Amsterdam - Kuala Lumpur.

Bij voorbaat dank!

Groet,

Sander

**Vraag 1 en 2 gecombineerd:

**Idul Fitri, het suikerfeest, valt dit jaar op 8 augustus. Dat betekent dat veel moslims dan naar huis willen, of juist met het gezin een paar dagen weg. Bussen, treinen en vooral ook vluchten zitten overvol. Je MOET dus echt op tijd boeken, anders betaal je de hoofdprijs of vind je zelfs helemaal niks! Ik zou dan ook niet te lang wachten.
**
Vraag 3:

**Ja, dat moet absoluut. Een ticket van KL naar AMS is geen ticket het land uit, en als je pech hebt kom je daarom het land niet in. Het grootste probleem is daarbij niet de imigrasi van Medan, maar wel de maatschappij die je naar Indonesie vervoert. Mijn ervaring met Air Asia de afgelopen jaren is dat ze zeer regelmatig controleren. Ik zou dan ook echt een ticket kopen.

1 like

Bedankt jenny!

Dit is zeer belangrijke informatie. Snel tickets boeken dus!

yes boeken van te voren! Zeker in die periode. Vliegtickets worden over het algemeen niet goedkoper maar alleen maar duurder. Als je direct bij Airasia boekt is het ook niet goedkoper om dit op de dag zelf te doen dan van te voren. Tenzij ze net een actie hebben.

ja je hebt een ticket nodig waarmee je laat zien dat je het land weer verlaat. Vaak is dit niet zozeer bij de doane maar vooral voor de vliegmaatschappij waar je mee vliegt. Zij kunnen een boete krijgen of je retour ticket moeten betalen als ze je toe laten op de vlucht zonder retour ticket en je terug wordt gestuurd.
Je kunt dit eventueel omzeilen door de aller goedkoopste ticket te kopen uit Indonesië die je kunt vinden en dit verlies te nemen. Als je al weet wanneer je terug vliegt zou ik gewoon de ticket boeken.

Dank onworld & jenny.

tickets zijn geboekt!