vlucht medan - kuala lumpur (vooraf of ter plekke regelen?)

Hoi,

we gaan backpacken in indonesie (bali/gili eilanden en sumatra).
Heenreis vliegen we via kuala lumpur naar bali.
Van bali naar sumatra doen we via een binnenlandse vlucht.
Voor de terugreis van medan naar Nederland zitten we te twijfelen wat voor ticket we het beste kunnen doen:

• of in Nederland vliegticket kopen van Kuala lumpur (maleisie) naar Nederland en dan in indonesie ter plekke een ticket tussen medan-kuala lumpur regelen,
  • of in Nederland tickets al kopen van Medan naar Nederland

is ticket medan - kuala lumpur in indonesie gekocht veel goedkoper? En gaan er ook regelmatig vluchten? het mag nl wel iets meer tijd + gedoe kosten, maar als het ons veel kost aan tijd en geregel betalen we liever ietje meer door het vooraf in Nederland al te regelen.

groeten Eline

Hoi Eline , wat een gecompliceerde reis hebben jullie. Hebben jullie geen retour ticket? Meestal bij binnenkomst in welke luchthaven dan ook in Indonesië wordt een retourticket gevraagd.

We willen in indonesie uiteindelijk aankomen bij vliegveld v bali (denpasar) en uit indonesie vertrekken vanuit vliegveld sumatra (medan).
Ons idee was retourticket vooraf kopen (heen: amsterdam-denpasar terug: medan-amsterdam, ws via Kuala Lumpur vliegen). Of retourtje Kuala Lumpur aangevuld met vlucht naar bali en ter plaatse geregelde vlucht vanuit Medan.
Maar ben benieuwd wat jouw advies zou zijn?!

Als je een visum bij aankomst in Indonesië wilt kopen, is één van de voorwaarden dat je een ticket het land uit hebt. Dit kun je o.a. via internet bij airasia kopen.

Het slimste zou zijn om inderdaad een retour Amsterdam Kuala Lumpur te boeken. Vandaar naar Denpasar, bij Malaysia Air te boeken in Nederland, ook de vlucht van Medan naar Kuala Lumpur is hier via de site van Malaysia te boeken. De binnenlandse vluchten zijn simpel ter plekke te regelen. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Hoi,

Een goede optie voor Medan - Kuala lumpur is AirAsia. Ik heb vorig weekend voor 25 € inclusief een enkeltje geboekt.

Groetjes,

Alex

Hoi alex,

dank je voor je reactie. Het is al weer een tijdje geleden dat ik dit bericht schreef en inmiddels zijn we al naar Indonesie geweest en hebben een prachtige vakantie gehad. We hebben combiticket gevonden met a’dam-singapore-bali en terug medan-singapore-a’dam. en dan ter plekke een binnenlandse vlucht bali-medan geregeld. Niet voor 25 euro (ongelofelijk goedkoop zeg!), maar uit mijn hoofd voor 575 euro pp, met vliegmaatschappij Singapore Airlines, erg goede maatschappij en luxe vlucht.

veel plezier met jouw reis. gr Eline