Vlucht heen naar Medan maar terug vanuit Jakarta

Hallo,

Normaal vlieg ik gewoon naar Jakarta en v.v. omdat ik op Java verblijf. Dit keer gaan er vrienden mee (2 volwassenen + 2 kinderen (9 en 7 jaar)) en willen we eerst Sumatra bezoeken.

We vertrekken rond 13 juli a.s. en terug rond 6 augustus. Het simpelst zou het wellicht zijn om bijvoorbeeld met Singapore Airlines te vliegen (via Singapore naar Medan en dan terug Jakarta via Singapore naar Amsterdam) maar ik zie dat die tickets redelijk duur zijn :frowning:

Heeft er iemand ervaring met deze route en een andere suggestie voor me?

Alvast bedankt voor de hulp.

Groetjes,
Anita

Zo te zien is dat een dure periode voor rechtstreekse vluchten.

Je kunt proberen om een goedkopere ticket naar Kuala Lumpur uit te zoeken, met overstap. Turkisch Airlines komt met een redelijke overstaptijd op 723 euro. Dan eventueel een nachtje in KL of bij het vliegveld en vervolgens heen Medan en terug Jakarta is 175 euro met Malaysian Airlines.
Dat is ook al snel 898 + eventuele overnachting.
Of misschien heeft Air Asia promo’s voor die tijd?

Kennelijk moeten luchtvaartmaatschappijen het van die periode hebben. Want buiten de schoolvakanties betaal ik voor retourtjes Singapore, Jakarta, Kuala Lumpur of Bangkok nooit meer dan 500 a 550 euro.

Johan

Hoi Johan,

Dank je wel voor je reactie. Nee precies, ik betaal ook zoiets naar Jakarta. Zag net dat een ticket met Singapore Airlines zelfs boven de 1.000 euro zit al voor AMS -MEDAN en JAKARTA - AMS :frowning: