Binnenlandse vlucht Medan-Denpasar

Hallo allemaal,

Rond 21 aug. dit jaar willen we van Medan naar Denpasar vliegen. Is deze vlucht ter plekke te regelen en wat kost dit p/p. Ik heb al bij verschillende vliegmaatschappijen gezocht maar vraag me af of het veel scheelt als ik het boek in Medan zelf.

Graag jullie reacties,
Dank!

Ik zou vliegtickets altijd ter plekke boeken, scheelt veel geld. Tenzij je haast hebt. In augustus is het altijd druk en de goedkoopste plaatsen vertonen HABIS oftewel OP! Ik heb bij Mandala Air een vlucht naar Jakarta gevonden en die geeft een prijs op van ongeveer €180… Maar… er zijn nog meer airlines in Indonesië.>>>

1 like

Als men niet vast wil houden aan bepaalde vertrektijd , kan men door bepaalde truc echt goedko(o)p(er) vliegen .
Dat heb ik ervaren tijdens mijn Sumatra reis in 2009.

Je kan altijd goedkoper vliegen als je op een niet “christelijke” tijd wil vertrekken .
Dwz heel “erg” vroeg of " erg" laat .
Heb bijna 40 % goedkoper kunnen vliegen.
Ik heb in een Medanse reisburo geboekt . S’ ochtend 10.00 uur geboekt en weggegaan.
Kreeg bevestiging omstreeks 12.00 toen we richting Belawan Airport rijden .
Moest wel terugrijden om gelijk te bevestigen en betalen. De volgende dag vertrekken met Lion Air (nwe toestel) voor behoorlijke prijsverschil.
Tip: om zeker te zijn kan je een D.P achterlaten om te laten zien dat je echt wil reizen.

De vliegfrequentie tussen de grote steden (Medan- Jakarta VV) is relatief veel .
Men kan een paar keren perdag met verschillende maatschappijen vertrekken.

Een voorbeeld van Air Asia: DepartMedan(MES) to Jakarta(CGK)QZ 7493 **Fri 20 Aug 2010 **Depart 1220Arrive 1440

462,500 IDR Depart Total
462,500 IDR[URL=“http://javascript<b></b>:showDiv(false,‘longInclusivePrice1’);showDiv( true, ‘shortInclusivePrice1’ ); balanceHeight(‘wrapper’, ‘left’, ‘right’)”] Depart Total 415,000 IDR1 Guest @ 415,000 41,500 IDR Value Added Tax 6,000 IDR Iuran Wajib Jasa Raharja
Total 462,500 IDR is ongeveer €35,- Deze vlucht gaat 2 x per dag.

Wat een verschil .
Daar kan men 2 nachten in een * hotel logeren in Jakarta .
Ik heb bij Mandala Air een vlucht naar Jakarta gevonden en die geeft een prijs op van ongeveer €180… Maar… er zijn nog meer airlines in Indonesië.

Dus , goed kijken ,informeren en als men de spelregels niet kent en de Bahasa Indonesia niet spreekt kan men (of moet men:redface:)laten doen door de plaatselijke reisburo.
Je hoeft de wiel niet zelf uit te vinden en gemak dient de mens.

doe het NU-en kies AirAsia, althans als je wat bekend bent met die loocostairlines. easy site. Je kan wrs niet rechtstreeks met hun-Of via JKT OF-raar maar waar, via KUL=Malaysia, hun homebase.
Ik boekte toevallig gister SUB=surabaya-KUL op hun, incl bagage, voor net 25€/single. Alles wat je extra wil-zoals eten, meer bagage, vaste stoel etc. kost je extra=net als by Ryan, EZ etc. hier in de buurt.
kijk op de site indonesiamatters.com voor meer local airlines-web bookable.

NIET HIER BOEKEN!!!

boek t ter plekken.
veel goedkoper. je heb verschillende kleine maatschappijen die low budget zijn.

bv lion of wings.
deze kan je niet vanuit nederland boeken omdat ze op de zwarte lijst staan van europa.

gloof me…niks mis mee!!!

kijk wel altijd goed rond naar de goedkoopste vlucht.
er kan tot wel 40 euro verschil inzitten.
een btj heen en weer lopen bij de loketjes scheelt vaak een hoop geld!

succes.

gr joyce

bovenstaande post klopt niet helemaal. het geldt wel voor indonesische maatschappijen maar niet voor airasia. bij airasie boek je via de website het liefst zo ver mogelijk van te voren; hoe dichter bij de vertrekdatum hoe duurder de kaartjes. dit in tegenstelling tot het genoemde lion of wings, waar de prijzen redelijk gelijk blijven.

daar heb je wel weer gelijk in tomm.
wij hadden tijdens onze reis steeds erg veel geluk met t zoeken naar tickets.
en air asia had (voor ons) niet altijd de beste prijs.
wij boekte ter plekke op de viegvelden onze vluchtenen idd kwam air asia vaak als duurste uit de bus.

ik denk wel dat t wat loont om hier en daar is rond te snuffelen…