Binnenlandse vluchten - van Medan naar Jogjakarta

Hoi allemaal, even een korte vraag: In september begint mijn reis 1 week op Sumatra, daarna wil ik vanuit Medan naar Jogjakarta vliegen.

Aangezien ik al weet wanneer ik deze vlucht wil gaan doen, wil ik graag al wat voorbereidend werk doen. Maar is dit wel verstandig? Ik lees in een aantal verhalen dat je makkelijk daar ter plekke nog een vlucht kan regelen. Nu ga ik in Sumatra een paar dagen een jungle trekking doen in Bukit Lawang, dus vraag me af of ik daar in Bukit Lawang nog makkelijk een vlucht kan regelen?

Overigens had ik al online gezien dat AirAsia voordelige prijzen heeft, grote nadeel is wel dat deze erg vroeg vliegen, en dat heeft eigenlijk niet mijn voorkeur. Dus ik was online opzoek gegaan naar andere opties. Lees al veel over LoinAir, maar die hebben weer geen directe vluchten, tenminste ik kan ze niet ontdekken, waardoor je toch weer lang onderweg bent.

Dus wat adviseren jullie, en wat zijn jullie ervaringen? zijn er nog andere maatschappijen waar ik kan (online) kijken? Of zijn er in Medan makkelijk andere maatschappijen (die niet online te vinden zijn) maar je wel wel makkelijk een directe vlucht kan boeken.

Graag jullie bevindingen :slight_smile:

Hallo KevinPar, ik regel altijd, als ik de dag van vertrek weet, de vlucht vanuit NL. Kijk voor een goede website op https://ticketindonesia.info/nl/index.php
Houd er rekening mee dat het nieuwe vliegveld Kuala Namu op ongeveer anderhalf uur rijden ligt vanuit centrum Medan. Ook bereikbaar per trein.
Een rechtstreekse vlucht kan ik niet vinden. Garuda gaat via Jakarta, Lion Air via Balikpapan of Batam of Bandung of Surabaya en Citylink via Jakarta Halim. Kijk ook goed naar de tijd die je onderweg bent met de overstaptijden. Er gaan op een dag veel vluchten, tussen 05.30 en laat in de avond. Het boeken gaat heel simpel op bovengenoemde website, de taal is Nederlands en je kunt met IDEAL betalen. Veel succes. >>>