Ik heb er al een middagje surfen op zitten en wordt nog niet echt wijzer dus daarom maar even op deze manier.
In september gaan wij naar Indonesie, we beginnen op Sumatra en willen daarna door naar Lombok. Alleen begrijp ik niet helemaal hoe wij het snelst van het ene naar het andere eiland komen.
Ik ben er al achter dat je niet rechtstreeks van Medan naar Lombok kunt vliegen. Maar klopt het ook dat je niet rechtsreeks van Medan naar Bali kunt?
Wat zijn de alternatieven? Via Jakarta?
En met welke maatschappij kunnen we dat het beste doen? We hebben de vluchten van KL naar Medan en van Depasar naar KL bij AirAsia geboekt, maar ik zie bij hen geen optie Medan-Denpasar.
Alvast bedankt!
Er zijn verschillende opties, maar niet allemaal vanuit Nederland te boeken.
Vanuit Medan kun je via Jakarta of Surabaya naar Bali of Lombok (Mataram) vliegen. Daarvandaan kun je naar de Gili’s.
Air Asia Indonesia vliegt niet op alle trajecten, waarschijnlijk is Garuda of Lion Air het beste alternatief. Tickets kun je het beste gewoon in indonesie kopen. Dat kan kort voor vertrek.
1 like
Met Lion air kan je (rechtstreeks) van Medan naar Denpasar(Bali) vliegen. Kosten ca. Euro 110,- p.p.
Vanaf Bali kan je met de ferry naar Lombok of een snelboot.
1 like
check www.scyscanner.com Via deze site kan je heel gemakkelijk vluchten zoeken en kan je zelfs een kaart krijgen met daarop de prijzen vanaf bijv. Medan. Skyscanner heeft voor jou de prijs inclusief alle verdere kosten op de site staan. Zij verwijzen jou door naar de site van bijv. Lion air.
Succes!
1 like
Inmiddels inderdaad via Skyscanner bij Garuda geboekt. Reisplan is iets veranderd, we vliegen nu vanaf Padang direct naar Lombok (tussenstop Jakarta), net zo makkelijk dus, hoeven we ook niet met de boot vanaf Bali nog naar Lombok.
Bedankt allen!