Wij denken eraan om dit jaar naar Gambia te gaan in oktober. Nu heb ik ergens gelezen dat vlees erg schaars is en er bijna alleen maar vis gegeten word, is dit zo?
Is oktober een goede tijd om naar Gambia te gaan? Welke hotels zijn er redelijk goed?
Heel wat vragen maar we weten dan ook heel weinig van Gambia.
Gambianen zelf eten doorgaans geen vlees, maar dat is vooral ook doordat ze bijna allen Moslim zijn. Daar merk je overigens niets van als je er bent hoor…
Vis en kip wordt door de Gambiaan dus vooral gegeten.
In de restaurants is vlees in overvloed verkrijgbaar. Ik zou wel alles doorbakken (well done) bestellen. Zelf eens een nare voedselvergiftiging overgehouden aan een medium gebakken biefstukje
Het Senegambia Beach hotel in Kololi blijft voor mij de grote favoriet wat hotel betreft. Zéker in oktober, als het toeristenseizoen nog op gang moet komen, is het in Senegambia Beach al erg gezellig.
Oktober is het einde van het regenseizoen. Je kunt dus nog best een dag regen hebben en de luchtvochtigheid is gegarandeerd nog erg hoog. Flink zweten dus!
Als het toch nog even duurt voor jullie gaan, koop dan een goede gids om je voor te bereiden. De gids van Elmar is een hele goede en het meest actueel: