Wij gaan eind augustus naar Senegambia Beach hotel met onze moeder (83) en twee dochters (20 en 23). Wat kunnen wij voor leuke, interessante dingen ondernemen?
En waar kunnen we lekker vis en/of kreeft eten?
Hoe is het ontbijt in dit hotel want ik hoor heel wisselende verhalen.
Als iemand leuke tips heeft hoor ik dit graag.
Moeten we rekenenen op veel regenbuien of vallen die inderdaad meest 's nachts/ochtend.
We hebben er allemaal in ieder geval heel veel zin in :wereld:
Linda
Hallo Linda en welkom!
Allereerst: let goed op je dochters! Dat zeg ik met een dikke knipoog hoor, maar die leuke Gambiaanse knapen zijn enorme charmeurs.
Een relatie met één van hen is echter niet aan te raden…
De regen valt inderdaad meest 's avonds, 's nachts en in de ochtend.
Maar eind augustus en september zal je zeker ook overdag een bui kunnen verwachten of een bewolkte dag. Warm met een hele hoge luchtvochtigheid zullen jullie in ieder geval ervaren! Tempo omlaag en veel drinken dus!
Het ontbijt is Senegambia is super, maar er zijn altijd mensen die klagen… Je zit in Afrika en niet in een vijfsterren hotel in New York. Het Senegambia Beach hotel staat bekend om het uitstekende ontbijtbuffet.
Ik heb er zelfs eens ontbeten toen ik bij mijn ouders logeerde
Dat kan, maar moet je dan voor betalen uiteraard…
Vis, kreeft enz. kan je in vrijwel ieder restaurant eten op de Senegambia strip waar jullie hotel aan ligt. Op de strip heb je keuze uit vele, vele restaurantjes. Sommigen zullen gesloten zijn omdat augustus en september ‘off-season’ zijn en er minder toeristen zijn. Maar er blijft keuze genoeg over.
Leuke trips maken doe je met een lokale gids en dan liefst niet vanuit een bus met airco via de reisorganisatie.
Willen jullie op voorhand informatie over veel gemaakte trips, prijzen enz. en gebruik willen maken van de hier veel genoemde gids Abdu Ceesay mag je me een privé bericht sturen. Dan mail ik je gelijk even terug ![]()
Groetjes,
Erwin
Ha nou die Abdu vindt hier wel klandizie zeg! Maar is hem gegund hoor. Alhoewel er zoveel mensen zijn die ook wel zo’n lobby verdienen. Bijvoorbeeld voor het Senegambiahotel zit een tourguide office, en daar werken ook fijne gidsen. Met name Muhamed Ali. Echt super gemotiveerd en heeft echt plezier in zijn werk en in zijn land. Ook Ousman is een fijne gids.
Hallo Erwin,
Dank je voor deze toelichting. Had van Jack al het telefoonnummer ontvangen van de gids Abdu en zijn e-mail adres.
Dus kan hem binnenkort mailen voor tips voor trips.
Ben ook van plan om lekker te relaxen dus dan zitten we daar wel goed denk ik. Klinkt allemaal erg positief.
En wij zijn geen 5* hotels gewend dus denk dat t ons wel zal bevallen. Maar als jij nog tips hebt voor dingen die we niet moeten missen, brandt maar los.
Groetjes,
Linda