Senegambia Beach Hotel

Na een aantal keer in het Holiday Beach en Sarges hotel geweest te zijn, overwegen wij nu eens voor het Senegambia hotel te kiezen. Natuurlijk zijn wij er al diverse keren doorheen gelopen. Toch zou ik graag de bevindingen willen horen van iemand die er nog vrij recent geweest is. Wat maakt dit hotel ( nog steeds) bijzonder?

Alvast bedankt voor jullie reactie.

Je kunt natuurlijk op Zoover.nl kijken. Recensies genoeg!

Maar als je het van iemand op het forum wilt horen:

Wij zelf vinden het Senegambia Beach hotel vooral erg prettig omdat het direct aan de Senegambia strip ligt met al zijn restaurantjes enzovoort.
Je wandelt het hotel uit en klaar. De prachtige tuin met de paviljoens doet je niet het gevoel geven dat je in een groot hotel zit. 's Avonds dus ook erg aangenaam vertoeven op je terrasje op balkonnetje op 1 hoog. Je hebt een koelkastje op je kamer dus een lekker koud Julbrewtje is geen probleem! Prima kamers (zorg voor een gerenoveerde) en zelf nooit geluidshinder oid gehad.
Verder zijn het fantastische nieuwe zwembad (aan het strand) + het strand zelf natuurlijk ook erg aangenaam. Drankjes en lekker lunchen kan ook aan het zwembad of strand (= niet goedkoop vind ik…)
Ook is en blijft het heerlijke en uitgebreide ontbijtbuffet in het Senegambia hotel geroemd in Gambia!

Komende februari zitten we echter in Brufut, maar dat heeft te maken met het feit we bij m’n ouders verblijven… :slywink:

Als je (nog) meer wilt weten roep je maar! Ik denk dat het je wel zal bevallen.

Groetjes,
Erwin

Dank je wel Erwin voor je reactie, maar… hoe geef je aan dat je een gerenoveerde kamer wil? Bij Travelpoort?

Yep, dat kan! Geeft geen zekerheid, maar het staat dan op je reservering. Blijkt dat je toch een oudere kamer hebt gekregen (en wij vonden die overigens altijd ook prima!) dan kun je best eisen dat je een andere kamer wilt. Die zijn er altijd wel… Gewoon geen nee accepteren.

En ja, via TravelPoort ja…

1 like

Als jullie straks weer terug zijn, in welk hotel je ook hebt gezeten, laat je dan even weten hoe de vakantie en het verblijf is geweest?

Altijd leuk om nieuwe avonturen en ervaringen te lezen. Vooral als het Gambiaanse zand nog tussen de tenen zit… :hihi:

Ach Gambia you love it or…you will never come back! and we… love it :vak02:
Keep you posted!

Haha… en zo is het precies!!! :zon02: Thanx!

Beste Yeneba,
De vorige keer dat wij in Gambia verbleven was in het Senegambia hotel dit was in 2007. Wij vonden het een heerlijk hotel, eigenlijk zoals iedereen die daar verblijft. Wij gaan nu zelf naar het holiday beach, en ik heb begrepen dat u daar al verbleven hebt in een vorige vakantie. Kunt u mij vertellen wat ik daar kan verwachten?
Alvast bedankt
Vera

Beste Vera, :dag:

Wij zijn 3 jaar geleden in het Holiday beach hotel geweest en dat is ons goed bevallen. Het ontbijt was/is summier, maar tegen betaling kan je eitjes bestellen mocht je dat willen. De kamers stellen niet zo veel voor, en kunnen wel een opknapbeurt gebruiken. (wel schoon allemaal) Maar zoals ik al zei, het is 3 jaar geleden dus misschien is het e.e.a inmiddels veranderd. Qua ligging perfect. Je ziet veel aapjes in de tuin, vooral s’morgens vroeg. Mooi zwemband met groot terras eromheen. Wat ik wel een minpunt vond; (is natuurlijk persoonlijk) weinig sfeer. Al met al zeker geen slechte keus. Hoe lang en wanneer ga je?

Geniet ervan :zon02:

Yeneba

Wij vertrekken 9 maart en blijven 15 dagen. Het hotel hebben we nu op prijs gekozen. Het senegambia was onze laatste keer(2007) erg goed bevallen maar was nu bijna de helft duurder. Ik denk zeker de het de prijs waard is maar we slapen alleen maar in de kamers en zijn toch verder de hele dag buiten. De aapjes zie je ook in het senegambia en dat geeft je ook wel het gevoel echt in afrika te zijn! Wanneer ga jij?
Groeten
Vera

Ik denk niet dat jullie spijt krijgen van je keus. Wij wilden een keertje dat beetje extra luxe, vandaar deze keus. Soms moet je jezelf een beetje verwennen:wink:

Wij vertrekken 8 April, dus moeten nog even geduld hebben.

Veel plezier en veel :zon02:

grt.

Yeneba

Weet je toevallig van welke blokken van het senegambia hotel de kamers al zijn gerenoveerd en van welke niet? alvast dank.

Nee helaas, dat weet ik niet. Misschien dat iemand anders hier antwoord op kan geven?
Maar je kunt vaak bij aankomst wel aangeven dat je een gerenoveerde kamer wilt. Ik zelf vind/vond de oudere kamers ook prima trouwens!

Ik vond het een super hotel!
Ik ben met me ouders 2 weken geleden geweest.
Er werken super aardige en leuke mensen.
Het eten is goed, voor ieder wat wils!
De kamers zijn goed verzorgd, de bedden waren prima!
Als ik terug ga naar Gambia kies ik zeker weer voor senegambia.

Weer terug :mad: van 3 weken Gambia in het Senegambia hotel. Na verscheidene keren in andere hotels te zijn geweest, blijft dit mijn onderkomen in Gambia als ik er naar toe ga. Wat een heerlijk hotel! Super ontbijt, goede kamers met goede bedden.(wij zaten wel in een gerenoveerde kamer) en inderdaad vriendelijk personeel. Prijs/kwaliteit zeker de moeite waard. Daarbij is de ligging natuurlijk ook fantastisch. Absoluut een aanrader.

Voorheen gingen wij altijd in de wintermaanden (hier) en ik vond het deze periode (April) vanwege de wind mn in de avond wel stoffig en fris. Maar al met al een super vakantie gehad en gelukkig schijnt hier nu ook de zon :vak02:
Wij kijken al weer uit naar de volgende trip :dag:

Zojuist terug uit The Gambia en ja het Senegambia hotel. Perfecte plek. Schoon, geweldige tuin, ruime kamers, fijne mensen. Voor de natuurliefhebbers op 10 minuten lopen over het strand vind je het Bijilopark erg leuk. Natuurlijk zijn veel mensen op zoek naar wat extra dalasis, maar met wat humor en de opmerking dat je nu voor de zoveelste keer hun prachtige land bezoekt druipen de meeste lachend weer af.
Senegambia mixed Afrikaans en Europees uitstekend.

Leuk te lezen dat het zo goed bevallen is. Zowel hotel, als natuurlijk Gambia zelf!

Mijn buurtjes zijn er ook pas nog geweest. En zoals je ziet beviel het de dames prima!

Groetjes,
Erwin

Helaas het tweede voor ons…
Senegambia Hotel was prima! Bij aankomst kregen we dus een niet-gerenoveerde kamer. Maakt mij op zich niet uit, als je slaapt heb je toch je ogen dicht…maar die douche, echt niet proper!! Dus de volgende ochtend gelijk naar de receptie en binnen 5 min. hadden we een andere kamer, 1 hoog. En dat was maar goed ook! We keken uit op de eerste kamer en dat terras was na een fikse bui compleet ondergelopen, dus dan hadden we moeten zwemmen om bij de kamer te komen :wink:
Het was in onze periode behoorlijk rustig, maar we zaten in een gezellig blok met meerdere nederlanders en konden lekker een wijntje drinken op het balkon.
We zijn 2 weken geweest en hebben ons wel aan moeten passen. We hadden verwacht die 2 weken lekker te kunnen vullen met excursies, maar dat viel ons wel tegen. We wilden ook een 2-daagse excursie maken naar G-town, maar door de hevige regenval waren de wegen te slecht. Jammer maar helaas…
We hebben ons prima vermaakt, mede dankzij het geweldige zwembad en de toffe pool-bar! Op het strand werden we té veel lastig gevallen, dus dat was vanaf het zwembad de zee in en direct weer terug.

Maar een tweede keer terug gaan? Denk het niet…