Viva Wyndham Maya / Playa del Carmen

Hoi,

Eind november vertrek ik naar dit hotel,:king: heb reeds heel wat opzoek werk verricht alvorens deze reis te boeken, doch hoor je het liefst wat van iemand anders om dit alles te beamen.:hihi:
Zo wil ik enkele vragen stellen:

• Wat kan ik me verwachten aan het hotel viva wyndham maya (personeel, kamers, service, ed.):question:
  • Is het makkelijk om vanuit de direkte omgeving van het hotel je met openbaar vervoer naar bezienswaardigheden of nabije dorpjes te begeven:question:
  • Wat met shopping, zijn het nep artikelen of echte en wat zeggen de prijzen t.o.v europa:question:
  • wat zijn de types specialiteiten qua eten en drinken:question:

Alvast bedankt.:question:

Hoi,

Het hotel ezlf ken ik niet, maar ben wel een aantal dagen in Playa geweest in september.
Om naar bezienswaardigheden af te reizen kun je het beste naar het busstation ADO gaa, ligt in het centrum. Vanaf daar kun je zelf een buskaartje kopen om naar verschillende dingen te reizen. Via een bureau betaal je veel meer.
De prijzen zijn best duur, eigenlijk europees. Duur vergeleken met de binnenlanden. Je kunt er betalen in Pesos, dollars en ook af en toe in euro’s.
Het eten en drinken beviel ons er niet zo goed…
Veel succes en plezier!

Gr. Sanne

Hallo,

Wij zijn in maart naar Playa del Carmen geweest naar hotel Viva Azteca, dat is het zusterhotel van Maya. Het hotel is heel leuk, wij zijn ook een keer wat wezen drinken in het Maya hotel. Maar in vergelijking met Azteca, vonden wij ook de Maya zo groot. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk.
Verder is het heel makkelijk om naar het centrum te lopen van Playa, ongeveer 20 min. Je kan vast ook wel met de bus, maar dat hebben wij niet gedaan. In Playa zelf is een groot busstation, vanaf hier kan je met het openbaar vervoer naar verschillende plaasten.
De prijzen vallen best tegen. Wanneer je meer naar de binnenlanden gaat, gaan de prijzen ook wel naar beneden. In Playa zijn de prijzen erg gericht op de Amerikanen. Die komen daar is hele grote getalen. Ook komt er altijd een keer per week een cruise schip. Dat is niet de juiste dag om naar het dorp het is er dan verschrikkelijk druk.

Verder kan ik je als tip geven om de excursie te doen naar Ek Balam, die is heel leuk. Wel een lange dag, maar wij vonden het zeker de moeite waard. Wat ook heel leuk is om te doen, is om met quads te gaan rijden. Dat is aan de grote weg net buiten Playa. Het is in beheer van 2 Nederlands.

Veel plezier maar dat gaan waarschijnlijk wel lukken.

MVG,
Tamara & Stefan

Hoi,

Ben net 1 dag terug vanuit mexico, en heb 16 dagen gezeten in het viva maya resort. Kan je zeggen wij hebben het er echt super gehad.

Zeer vriendelijke mensen, kamers en alles buiten word de gehele dag schoon gehouden, iedere dag zijn er bijna de gehele dag dingen te doen, en 's avonds heb je een super show.

Het eten en drinken was er super en buiten en het restaurant waar je alles kan eten, kan je ook nog kiezen uit 7 specialiteiten restaurants.

Voor de rest kun je vanuit playa del carmen, zelf heel goed bij beziens waardigheden komen, maar ook via de reis organisatie kun je excursies boeken.

kan zeggen wij hebben 16 heerlijk en super dagen achter de rug, zou daar zo gaan wonen.

Hai!!
Nou ik kan je van harte aan bevelen om richting Playa te vertrekken. Ik ben vorig jaar met n vriendin geweest en t duurde even n paar dagen voor we onze draai gevonden hadden maar we hebben het echt onwijs leuk gehad.
Je kunt bij speciale excursiewinkeltjes, of via je host excursies boeken naar eilanden in de buurt bijv, maar er zijn ook duikexcursies, “jungletours”, en excursies richting ruines uit de Mayatijd. Wij zijn 1 x met de bus naar Cancun gegaan, alleen daar is op zich niet zoveel te te doen overdag. Onze host heeft ons destijds goed geinformeerd, en je kunt eenhoop op eigen houtje doen met de bus. Er is bijna aan t einde vd 5th avanue een hele grote bushalte, daar vertrekken bussen alle richtingen/plaatsen op. Het kost je meer moeite en t scheelt luxe en onduidelijkheid, als je het op eigen houtje doet. Bij je host betaal je misschien wat meer maar weet je zeker dat je in ene keer, in n hygienisch busje naar plaats van bestemming rijd. Oja, en je kunt ook evt een auto huren. Dat is helemaal makkelijk.
Het eten voornamelijk Mexicaans, veel tortillas, fejitas,wraps en dat soort dingen en dat groene spul, guacamole (schrijf ik vast verkeerd), maar als je bijv naar een steakhouse, de Mc. Donalds, de italiaan of een visrestaurant wil, kan dat ook.
Shoppen is er niet heel bijzonder, heel veel zilverwinkeltjes, en simpele souveniertjes. Ze verkopen in sommige winkeltjes ook bikini’s, shorts, hippe kleding, er is een REPLAY store, maardaar betaal je allemaal minstens net zoveel geld voor als in Nederland. Het is geen Turkije of zo.
Nou veel plezier hoor, wij gaan ook weer in februari.
gr!