Visumvraagje rondreis Zuid Amerika

Hoi reizigers!

Ik ga een wereldreis maken en zal in Santiago (Chili) landen. Eis is dat je binnen 90 dagen het land uitgaat en dat kan aantonen met een ticket. Ik blijf niet heel lang in Chili, maar ik ga echter over land door Zuid Amerika en mijn ticket terug naar NL is vanuit Ecuador en later dan 90 dagen.
Hoe kan ik in Chili bewijzen dat ik binnen 90 dagen vertrek?
Op het Chili forum kom ik alleen oude berichten tegen en het consulaat reageert vooralsnog niet…
Hoop op reacties!

Groetjes Ilse.

Je hoeft normaal geen bewijzen voor te leggen, wanneer ik in Chili was (3j geleden), was dat toch niet het geval! Aan de grenzen van Peru, Chili en Ecuador moet je dat alleszins ook niet voorleggen dus volgens mij hoeft het niet! Veel plezier!

Bedankt voor je reactie! Kwam jij dan ook Chili ingevlogen met een terugvlucht later dan 90 dagen?

Ik ben toen via de grens met Bolivië, Chili binnengekomen met de bus. Enkele dagen later heb ik Chili verlaten via de grens met Peru en twee weken later vloog ik terug naar België. Nooit problemen gehad.
Ook toen ik anderhalf jaar in Peru verbleef, en ik soms naar Bolivië ging werd er mij nooit een bewijs gevraagd en ik had toen zelfs geen vlucht terug naar België en was al maanden/jaar in Zuid-Amerika. Dus volgens mij kan het geen kwaad dat je geen bewijs hebt… Als je een bewijs kan voortonen ben je natuurlijk safer! Maar ik denk dat het niet hoeft…

Hoi Ilse

Ik zit momenteel met dezelfde vraag als jij een tijdje geleden:
We gaan per vliegtuig naar Chili vanuit Amsterdan maar gaan Chili verlaten via land (met auto) maar hebben daar geen bewijs van…heb jij hier problemen mee gehad?

grtjs

Katrin

Mij is er niet naar gevraagd, maar twee andere backpackers wel. Mochten uiteindelijk wel mee met de vlucht (vanuit nieuw zeeland). Binnen hoeveel dagen ga je Chili uit? En wanneer vlieg je terug naar NL?

Wij vliegen vanuit Belgie (midden oktober) naar Chile, plannen om daar een auto te kopen en zo noordelijk te reizen tot Colombie. Van daaruit met vliegtuig nr Centraal Amerika en terugvlucht vanuit Mexico? (staat nog niet vast)!

Tunafish ontraadt ons om een enkeltje te kopen wat wij oorspronkelijk van plan waren omdat we ons niet willen ‘vastzetten’ en stellen een flexibel ticket voor waarbij ze de terugvlucht vanuit Guatemala city plannen binnen de drie maanden (dus in januari): volgens hen hebben we dan geen problemen aan de luchthaven vermits we kunnen bewijzen dat we binnen de drie maanden uit Chili zullen vertrekken. De datum moeten we dan achteraf aanpassen. Die aanpassing is echter aan de hoge kant :frowning:
Wij kunnen onze retourdatum wel al vastleggen vermits we weten wanneer we zeker terug in Belgie moeten zijn, dus snap niet goed waarom we de retourvlucht in januari moeten boeken en achteraf moeten aanpassen…dit brengt kosten met zich mee…als ze in Schiphol zien dat we op bv.30/06 vanuit guatemala city (volgens tnfs is retour vanuit guatemala veel goedkoper dan vanuit een ander land in centraal Amerika) CA verlaten zal het toch goed zijn?!

geen makkelijke puzzel :wink:

Ik heb mij ondertussen wel laten overtuigen van het kopen van een retour ipv een enkeltje:ik vermoed dat ze gelijk hebben dat het duurder uitkomt indien we later terug een enkeltje boeken vanuit Zuid amerika. Blijkbaar kosten de reistickets ook veel in de periode eind juni…dat is ook een argument… maar ben er nog niet uit hoe of bij welke maatschappij we het zullen boeken…

Je moet aan kunnen tonen dat je binnen 90 dagen chili uitgaat. Vandaar het ticket op januari boeken.
Ik kon kosteloos data veranderen bij mijn rond de wereld ticket. Mits beschikbaar natuurlijk. Dus misschien verder shoppen? Moet mogelijk zijn.

Bij welke agentschap heb je je tickets gekocht?
Bij mij kan het niet kosteloos…

Ja maar we kunnen toch ook vermoeden dat als ik een ticket met vertrek in juni toon, dat ik Chili sowieso zal ‘uitgaan’ maar idd, dat is niet binnen de drie maanden. Ik denk dat ik dan een goedkoop busticket of zo ga kopen…of zoals je zegt:proberen om betere tickets vast te krijgen…want nu kan een wijziging mij tot 377euro kosten (heeft te maken met tariefklasse enz…)

Ik heb via Kilroy geboekt.
Het busticket dat ik heb geboekt van Chili naar Argentinië was niet heel goedkoop, maar in ieder geval goedkoper dan een vlucht. Succes ermee!