Enkele reis Zuid Amerika

Hallo!

Ik ga eind van het jaar op een aantal maanden op reis door zuid amerika. Ik weet wel dat ik ga beginnen in chili, maar nog niet de exacte route. Daarnaast ook nog niet de retour datum.

Weet iemand of het mogelijk is met een enkele vlucht Chili binnen te komen? Of heb je daarnaast ook een retourticket nodig? De info op internet hierover wisselt nogal helaas.

Mijn dank is groot!

ja en nee-dat hangt van jouw persoonlijke situatie, toestand af en vooral van de AIRLINE die je erheen wil benutten. Grote kans dat die veel strenger is als de Chileense pascontrole en jou weigert-zelfs met betaald ticket.
Overigens is het-als je vrijwel zeker weet wel binnen 1 jaar terug te komen- niet erg slim single te boeken, dat kost nl bijna hetzelfde als retour, vanwege airline-ticketing/IATA-regels. Doe niet zo dom enkel dit www daarvoor te bekijken-bel/ga naar een echte tr-agent die van wanten weet en vraag naar open jaw of open-end of tickets die makkelijk veranderd kunnen worden.
Overigens-ALS landen de eis stellen is het altijd ticket OUT-en dat is niet retour naar NL-kan net zo goed de allerkortste vlucht naar bvb Argentina zijn.

1 like

Als je de route nog niet weet zou ik geen retour boeken. Het kost meestal veel geld om van vertrekland te wisselen.
Ik zou wel checken bij je airline of je met een enkeltje mee mag. De douna in Chili doet meestal niet moeilijk. Als ze vragen stellen vertel je dat je over land naar Argentinie trekt.

1 like

Hey Jeffrey!

Ik ben van plan om ook een rondreis te maken door Zuid-Amerika eind dit jaar september t/m oktober, 3 maanden. Ik wil Peru, Chile en ArgentiniË bezoeken. Weet wel wat ik wil gaan zien, maar ook nog niet de exacte route. Hoe pak jij dat eigenlijk aan en hoeveel denk jij ervoor uit te trekken ( kwa budget dan he :wink: )?

Groetjes, Renate

ik zou je aanraden om een retourtocket te boeken. boek een jaarticket waarbij je je terugvlucht que datum en stad kan verzetten tegen enkel administratie kosten. voor meer info hoerover raad ik je aan naar een goede travelagent in nederland te gaan. zij kunnen je hier alle informatie over geven!
ik denk dat het inderdaad lastig is om met een enkele reis het vliegtuig in te komen. de migratie in Chili zal inderdaad niet zo moeilijk doen, maar op de luchthaven in nederland doen ze dat vaak wel, en geraak je niet eens in Chili. ze weigeren je gewoon in te checken (ik spreek helaas uit ervaring…)
succes met je reis! als je nog tips voor trips zoekt in Peru, kijk dan eens op:
http://www.traveltocusco.org/nederland/

Ik wil ook naar argentinie met een enkele reis ,nu heb ik begrepen dat als je een busticket hebt met vertrek naar chiki bijvoorbeeld dan toon je al aan dat je het land weer uitgaat . Want het is zeker goedkoper om een enkele reis te boeken op dit moment
Weet iemand nog iets hier over. P.S mijn jongste zoon zijn vader is argentijn dus ik weet niet of dat verschil maakt want hij heeft op dit moment alleen de nederlandse nationaliteit.

Ik heb naar de argentijnse ambassade gebeld en die zeggen dus als je een busticket hebt naar bijv chili is er geen enkel probleem om met enkele reis te vliegen het gaat erom dat je kan aantonen dat je het land gaat verlaten

Hoi
Weet iemand ook hoe het zit als je een bus gaat kopen in chili en een enkele reis boekt.
Hoe kun je dan bewijzen dat je het land weer uit gaat?