Hola!
Kan iemand mij vertellen of je Chili ‘binnenkomt’ met een enkeltje?
In sommige Zuid-Amerikaanse landen mag dit niet, maar ik kan over Chili niets vinden. Heeft iemand ervaring?
Ik ben van plan om in het najaar te gaan om vervolgens naar Bolivia en Peru te reizen per bus. Heb je bij de douane een ‘bewijs’ nodig dat je het land weer gaat verlaten? (Ik spreek Spaans en kan overtuigend zijn :p)
Alvast heel erg bedankt!
Hoi,
Wij zijn in 2006 naar Santiago gevlogen en over land naar Peru gereisd. Vanuit Lima zijn we teruggevlogen naar NL. Er werd bij de douane totaal niet moeilijk over gedaan. Ik neem aan dat je ook vanaf Peru of Bolivia terugvliegt? Dan lijkt het me dus geen probleem! Tenzij de regels inmiddels veranderd zijn?
Veel plezier!
Meestal is dit geen probleem. Maar 't kan zijn dat je moet aantonen dat je binnen 90 dagen Chili verlaat. Maar als je een vlucht terug hebt vanuit bolivia of peru zal dit geen problemen met zich meebrengen lijkt me. Veel plezier
Hallo,
Ik zit een beetje in hetzelfde schuitje als ml2702 alleen heb ik een open ticket en kan dus ook niet aantonen wanneer ik het land weer verlaat. Heb vandaag met het consulaat gebeld en die vertelde mij in gebrekkig nederlands, dat ik sowieso een retourvlucht moet hebben. Nu zit een vriendin van me in Chili en die vertelde weer dat er helemaal niet moeilijk gedaan word met dit sorrt zaken. Heeft iemand ervaring met open tickets bij binnenkomst in Chili en is er een trucje om geen problemen te krijgen? Ik kom namelijk in Chili aan en ben dan van plan om 6 maanden door Zuid-Amerika te gaan reizen.
Alvast bedankt!!!
Als je gewoon iets van een bewijs hebt dat je binnen 90 dagen naar een ander land vertrekt is er zowiezo niets aan de hand. 'n busticket of een reservering bij een hotel ofzo is al voldoende.
Daar zat ik dus ook al aan te denken. Tegen die tijd boek ik wel iets in Peru. Bedankt!
Ik heb toen wel op de gok een enkeltje naar Argentinie gekocht zondere enige terugvlucht te hebben of boeking hier werd toen nergens moeilijk over gedaan. Ben de grens met Chili over land wel een keer of 6 overgestoken, ze hebben nooit gevraagd naar wanneer ik Chili of zuid Amerika weer ging verlaten.
Dat zijn nog eens goede berichten… Ik neem de gok ook dan maar. Als ik al de ervaringen zo hoor moet dat wel goedkomen. Bedankt!
Geen enkel probleem, de douane gasten interessert het helemaal niks wat je komt doen of gaat doen.