Enkeltje Chili

Hey,

Weet iemand of het mogelijk is om met een enkele reis Chili binnen te komen? Heb je per se een retour ticket nodig? Of is het misschien ook een optie om een tickets vanuit bv Buenos Aires te overleggen. Ik ben namelijk van plan om te beginnen in Chili en te eindigen in Argentinie!

Thnx!

Als je dit verhaal vertelt bij de douane (als ze al vragen) dan komt het waarschijnlijk goed.
Meestal stellen ze geen vragen aan buitenlanders, dat is moeilijk.

Hi!

Het is niet aan te raden. Er zijn over dit onderwerp al meerdere berichten geschreven. Op dit moment woon ik voor 5 maanden in Puerto Varas, Chile.
Ik heb een retourticket gekocht: heen naar Santiago en terug vanaf Buenos
Aires. Dit is een open jaarticket wat betekend dat je zowel de vetrek datum als plaats nog veranderen.

Het is mij wel duidelijk geworden dat je een retourticket moet kopen aangezien je moet kunnen aantonen dat je na 3 maanden het land weer verlaat. De vliegtuigmaatschappij is verantwoordelijk voor de passagiers en moet kunnen aantonen dat iedereen een geldig document heeft voor de betreffende tijd dat de passagier is het land wil blijven.

Hoe lang wil je eigenlijk gaan reizen?

Succes!

Bij de douane krijg je met dit verhaal echt geen problemen.
Misschien moet je even checken bij je vluchtmaatsschappij of het bij hun kan. Als je met TAP portugal vliegt is het geen probleem.