Chili binnenkomen met een enkele reis (retour vanaf andere bestemming)

Hallo,

Van 10 december tot 11 februari maak ik een reis door Zuid-Amerika. Ik heb een retour geboekt van Amsterdam naar Zuid-Amerika via de VS met Delta Airlines. Ik kom op 11 december Chili binnen op de luchthaven van Santiago. Vervolgens reis ik door Chili, Argentinië, Bolivia, Paraguay en Brazilië. Tijdens deze reis zal ik meerdere malen de grenzen van deze landen oversteken. Mijn vraag is of ik kan worden geweigerd op de luchthaven van Santiago wanneer ik Chili binnenkom, omdat ik met een enkele reis het land binnenkom. Ik reis echter terug op hetzelfde geboekte ticket vanaf Rio de Janeiro op 11 februari (retour meerdere bestemmingen). Ik heb weleens op internet gelezen dat men reizigers kan weigeren die met een enkele reis Chili binnenkomen, maar ik reis terug vanaf Rio de Janeiro via de VS naar Amsterdam. Ik heb reeds contact opgenomen met het Chileense consulaat in Nederland en zij twijfelen, maar zeggen wanneer ik mijn reisschema toon en laat zien dat ik terugvlieg vanaf Rio de Janeiro op 11 februari er geen probleem hoeft te zijn. Nadat ik Chili ben binnengekomen wil ik voor een paar dagen in Santiago verblijven en vervolgens per bus reizen naar Mendoza, Argentinië. Is het verstandig om mijn busticket op voorhand te reserveren, zodat ik deze kan voorleggen als bewijs dat ik op doorreis ben wanneer ik Chili binnenkom? Ook heb ik reeds contact opgenomen met Delta Airlines. Zij zien geen reden om mij op Schiphol te weigeren bij het inchecken, aangezien ik terugvlieg vanaf Rio de Janeiro binnen drie maanden. Wat zijn jullie ervaringen hiermee en zien jullie enige reden waarom ik geweigerd zou kunnen worden om Chili binnen te komen? Wat zou ik verder nog kunnen doen om ervoor te zorgen dat ik Chili binnenkom?

Benieuwd naar de reacties.

MVG

Argent Afgelopen maand 5x de Chileense grens overgestoken en geen een keer moeilijkheden gehad ( wel je papieren goed bewaren ) . Zolang je een retourticket hebt maakt bij twijfel het een stuk makkelijker.

Ok, bedankt voor je reactie.
Wordt mijn ticket door de Chileense douane wel beschouwd als een retourticket?
Ik kom Chili wel in met een in hun ogen enkele reis…

Ach, even heel generaliserend gezegd, als je met een Europees paspoort reist uit een first world country, dan gaan ze echt geen problemen maken.

Ok, maar misschien wel een goed idee om mijn busticket naar Mendoza alvast online te boeken, zodat ik kan aantonen dat ik op doorreis ben. Is dat een goed idee?

Argent dat maakt niet uit. Het antwoord van Flipsen is gewoon duidelijk en reëel.