Hoi,
Is het mogelijk om naar Chili te reizen met een enkele reis vliegticket of krijg je dan problemen met de douane??
En welk systeem voor camping gas wordt er gebruikt in Chili, het campingaz klik systeem of het schroef systeem??
Groet Erik
Hoi,
Is het mogelijk om naar Chili te reizen met een enkele reis vliegticket of krijg je dan problemen met de douane??
En welk systeem voor camping gas wordt er gebruikt in Chili, het campingaz klik systeem of het schroef systeem??
Groet Erik
Met de chileense douane zul je geen problemen krijgen bij het inreizen met een enkele reis. Eventueel krijg je een probleem bij het instappen met de vliegmaatschappij. Als je al weet hoe je Chili weer uitgaat, misschien verstandig om vooraf al een busticket of vliegticket naar een buurland van Chili te boeken op jou naam, bijvoorbeeld Santiago - Mendoza.
Alle camping gas die ik tot nu toe gezien heb in Chili zijn van het merk Doite en gebruiken het schroefsysteem.
:vak02:
Groeten,
Grietzen
Klinkt vreemd, probleem bij het instappen met de vliegmaatschappij.
Na Chili wil ik naar Amerika (Alaska) vliegen.
Inderdaad vreemd, maar blijkbaar eisen sommige vliegmaatschappijen van hun klant om het land van bestemming na 90 dagen weer te verlaten. Met welke vliegmaatschappij kom je naar Chili? En kun je de vlucht van Chili naar Alaska nog niet boeken?
Als ik me niet vergis heeft het te maken met het feit dat de luchtvaartmaatschappij verantwoordelijk is dat je ook weer op tijd het land verlaat (wat de wet voorschrijft). Daarom kunnen ze je bij het inchecken weigeren. In de regel gebeurt dat niet zo vaak, maar als je er net iemand tussen hebt zitten die een slechte dag heeft… Wat ik voor ARgentinie meestal aanraad in zo´n geval is een bootticket naar Colonia te kopen, kost niet zoveel. In Chili kan je een busticket kopen naar Argentinie of Peru, wat grietzen ook aangeeft. Goedkoper is nog een busticket van Osorno naar Bariloche, kan je online kopen via bijvoorbeeld www.turbus.cl, www.andesmar.com of www.viabariloche.com.ar.
Nog een vraagje.
Mijn doel is om te starten in het zuiden.
Als ik naar Santiago vlieg heb ik een stopover van 10 uur.
Nu kan ik ook via Buenos Aires vliegen wat veel minder tijd vraagt en ook nog eens dieper in het zuiden geraak.
Is dat een optie??