visums!

Hallo…,
Ik heb mn TEFL cursus gehaald en wil in january naar Thailand om Engelse les te geven en om te reizen.
Nu wil ik graag weten of je met een werkvisum ook weer t land in/uit mag reizen net zoals een “double entry”.
Ik wil ong 8 maanden weg blijven…:zon02:

Gefeliciteerd met je TEFL.

Een werkvisum bestaat niet, wel een visum waarmee je een werkvergunning kunt krijgen, Non-Immigrant B. Daar is aardig wat papierwerk voor nodig, maar als je dat hebt moet je het eerste jaar iedere 3 maanden even het land uit, je kunt dan direct weer terugkeren.
Na het eerste jaar kun je een extension of stay krijgen, als je dan het land uitwilt kun je een re-entry permit aanvragen, werkt heel eenvoudig.

Ok…,
Ik zou dus denk ik hier in Ned werk moeten vinden in Thailand…,papieren van daar regelen, visum aanvragen en dan kan ik daar aan de slag?

Contact zoeken met een advocaat of visa-agent in Thailand.
Vraag assistentie bij het verkrijgen van een non-B visum.
Laat uitnodigingsbrief, company-registration en copy ID van briefschrijver opsturen. Voeg daarbij je aanvraag-formulier, kopien van je paspoort, wat pasfoto’s en gaan met die banaan.

Zorg wel dat je een 1-jaar, multiple entry, non-immigrant-B krijgt. Dan kun je zo vaak als je wil het land in en uit. Je MOET sowieso maximaal elke 90 dagen even het land uit (borderrun).

In de brief van de assistentie-verlener in Thailand moet staan, dat je naar Thailand gaat met het doel om een zaak op te zetten OF om werk te zoeken. Derhalve heb je een 1-jaar, multiple entry, non-immigrant-B nodig.