hallo…,
Ik ben Judith, 32 jaar en ben vorig jaar voor 2 maanden naar Thailand en Cambodja geweest. Sindsdien denk ik nergens anders meer aan! Ik heb nu mn TEFL cursus gehaald en wil in Januari terug om ENgelse les te geven en te reizen. Zit nu heel erg te puzzelen ivm Visum, beste vliegticket, misschien eerst 2 weken Bali, huis onderhuren, etc…
Mochten er mensen zijn die nog leuke tips/ervaringen hebben, dan hoor ik graag!
:dag:
Hoi Judith,
Misschien kan je hier eens kijken : http://www.wereldwijzer.nl/forum/wonen-en-werken-in-thailand
hoi Judith
Ik ken dat gevoel.
Heb zelf eerder 1,5 jaar in thailand vertoefd en kan sinds ik terug in nederland ben hier ook niet meer wennen.
Ja een heel ander leventje dan hier.
mvg john
Hoe kan je 1,5 jaar daar verblijven? Volgens mijn berekeningen is 6 maanden mogelijk toch?? Visum gedoe…
Dat is niet zo moeilijk
Als je visa verloopt even een visarun maken naar omligende landen.
Het is maar dat je een stempel hebt dat je het land uit geweest bent.
Visaruns worden in het commerciele circuit verkocht of te regelen te regelen bij de immigratiedienst in een aantal gevallen.
Voor een visarun naar Myanmar adviseer ik je dit via immigration te regelen gaat meestal soepeler dan met een commerciele visarun.
Ok…, maar stel ik heb visum voor "double entry"3 maanden. dan na 3 maanden t land uit en er weer 3 maanden in. Dan weer t land uit en daarna is je visum toch maar 2 weken geldig ofzo?? Wordt tureluurs van al die visumsites! Maar krijg nu een hoopvoller gevoel!!!
Ik ben er 2004/5 geweest. Destijds had je automatisch een 30 dagenvisa en een aantal dagen kon je zowieso bijkopen,afhankelijk waar je het visa liet verlengen kon tussen de 10 en 20 dagen bij kopen. Wilde je langer blijven dan was er de zogenaamde visa run zoals ik je eerder al vertelde. Naar ik gehoord heb zijn de regels mbt tot visa aangescherpt afgelopen jaar, ik ben niet op de hoogte van de huidige situatie. Maar destijds was dat geen probleem.
Ik kan nog wel even voor je informeren. Heb vele thaise kennisen hier en in thailand.
Info is altijd welkom!!
Iniedergeval bedankt tot nu!
Judith…